افزایش سه هزار مگاوات ظرفیت تولید برق کشور تا پایان امسال

وزیر نیرو از افزایش سه هزار مگاوات ظرفیت تولید برق کشور در شش ماهه دوم سال جاری خبر داد و گفت: در هر ۴۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب، هر ماه یک تصفیه‌خانه آب افتتاح و هر روز شش روستای کشور به شبکه سالم و بهداشتی متصل می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان اظهار کرد: صنعت آب و برق و به‌ویژه برق، زیرساخت زیرساخت‌ها هستند، به عبارتی می‌توان گفت در هر توسعه‌ای، تامین انرژی گام نخست محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط فعال با کشورهای همسایه، گفت: امیدواریم کشورهای همسایه بتوانند از دانش و تجربیاتی که در کشور ما فراهم است استفاده کنند و هر اندازه این انتقال دانش موجب تسری خود اتکایی ایران به کشورهای همسایه شود، به همان میزان تاثیر مستقیم آن را در صلح و آرامش پایدار منطقه خواهیم دید.

اردکانیان خاطرنشان کرد: نیازها یکی از ریشه‌های نا امنی در منطقه محسوب شده که حضور بیگانگان و بروز مسائل دیگر را به دنبال دارد.

وی با اشاره به سنکرون شدن اخیر برق ایران و عراق گفت: ما نسبت به کشورهای همسایه تعهداتی داریم که بر اساس آن سعی می‌کنیم در مواقعی که خودمان نیاز ضروری نداریم، بتوانیم انرژی مازاد را صادر و صنعت برق را از مواهب این صادرات بهره‌مند کنیم.

کد خبر 395768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.