کلیشادوسودرجان فضای سبز کافی ندارد

شهردار کلیشادوسودرجان گفت: سرانه فضای سبز این شهر ۱۰ مترمربع به ازای هر شهروند و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نامگذاری ۳۱ اکتبر  به عنوان روز جهانی شهرها، اظهار کرد: مدیران شهری باید ظرفیت‌ها و چالش‌های فراروی رشد و توسعه را شناسایی و با تقویت آن‌ها اطمینان حاصل کنند که موقعیتی فراهم شده تا تمام شهروندان از رفاه و خدمات شهری استاندارد برخوردار شوند.

وی بابیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که فضای شهری منطبق بر اندیشه‌ها و یافته‌های نوین علمی شکل بگیرد، تاکید کرد: تحقق این امر نیازمند زمینه‌سازی برای مشارکت شهروندان در اداره شهر و مدیریت جمعی است.

شهردار کلیشاد و سودرجان با اشاره به موقعیت و امکانات این شهر، خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز این شهر به ازای هر شهروند ۱۰ مترمربع است که کمتر از میانگین کشوری است.

اخگر با بیان اینکه تاکنون طرح‌های مختلفی برای ساماندهی و افزایش سرانه فضای سبز کلیشادوسودرجان انجام شده است، تاکید کرد: آبیاری پارک‌ها و فضای سبز شهر با آب شرب انجام می‌شود چون پساب زیادی در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه مساحت پارک‌های این شهر ۱۶هکتار  است، یادآور شد: دو پارک جدید در حال احداث است که بهره‌برداری از آن‌ها سبب بهبود سیما و منظر شهری و افزایش سرانه فضای سبز می‌شود.

شهردار کلیشادوسودرجان با بیان اینکه اعتبارات فضای سبز شهری در سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان بود، اظهار کرد: امسال بودجه اختصاص یافته به این بخش با افزایش دو برابری به یک میلیارد و یکصد میلیون تومان رسیده است.

اخگر خبر از اجرای پروژه بهسازی و نوسازی پارک‌ها و فضای سبز این شهر داد و افزود: در حال حاضر پارک ساحلی کلیشاد برای استفاده جانبازان، معلولان و افراد توان‌خواه مناسب‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ درصد پارک‌های شهر برای استفاده معلولان و توان‌خواهان مناسب‌سازی شده است، تاکید کرد: تا پایان امسال همه پارک‌ها و فضاهای سبز شهری موجود مناسب‌سازی می‌شود.

شهردار کلیشاد و سودرجان با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های ترافیکی این شهر، اظهار کرد: اصلاح هندسی خیابان‌ها باهدف رفع نقاط حادثه‌خیز شهری در دست اقدام است.

اخگر با اشاره به اصلاح دو فلکه این شهر، عنوان کرد: طرح بازگشایی معابر با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی از اجرای طرح احداث کمربندی این شهر با همکاری اداره راه و شهرسازی خبر داد و افزود: توسعه حمل و نقل عمومی و احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری از طرح‌های عمرانی ترافیکی در دست اقدام این شهرداری است.

شهردار کلیشادوسودرجان با بیان اینکه طرح بازگشایی معابر نیمه تمام است و به صورت کامل اجرا نشده است، خاطر نشان کرد: تا پایان سال گذشته ۴۰ درصد از مراحل اجرایی این طرح انجام شد و از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ درصد آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه بودجه جداگانه به طرح احداث معابر شهری اختصاص داده نشده و برای این منظور از بودجه ترافیک شهرداری استفاده می‌شود، تصریح کرد: هفت میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شده است. 

شهردار کلیشادوسودرجان از مناسب‌سازی ۵۰ درصد از معابر و خبابان‌های این شهر برای معلولان تردد معلولان و افراد توان‌خواه خبر داد و افزود: اجرای طرح مناسب‌سازی پیاده‌روهای شهری در دستور کار شهرداری قرار دارد.

کد خبر 395757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.