بره میش وحشی به محیط زیست اصفهان بازگشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان گفت: یک بره میش وحشی زنده از منزل یک شکارچی متخلف در این شهرستان کشف و به محیط زیست استان تحویل داده شد.

فاطمه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری یک میش وحشی در منزل شخصی متخلف شکار وصید در یکی از شهرهای لنجان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق دراین زمینه مشغول شدند.

وی افزود: ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست با حکم قضایی به این خانه مراجعه کرده و پس از بازرسی منزل، میش وحشی را کشف و متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

محمدی بیان کرد: میش وحشی کشف شده جهت رها سازی در مناطق تحت مدیریت، به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تحویل داده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: شکار و صید، حمل و نگهداری حیوانات وحشی زنده یا غیر زنده، بدون مجوز سازمان محیط زیست ممنوع و تخلف است.

به گزارش ایمنا، بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید و ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی این قانون، حمل، عرضه، نگهداری، صدور و فروش جانوران وحشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها بدون کسب پروانه از سازمان محیط زیست جرم محسوب می شود.

کد خبر 395756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.