اکسل چگونه به سؤالات صوتی کاربران پاسخ می‌دهد؟

با آخرین به‌ روزرسانی اکسل، کاربران می‌توانند از این‌ پس بدون واردکردن فرمول، درباره‌ داده‌ها از اکسل سؤال کنند.

به گزارش ایمنا، در جریان کنفرانس ایگنایت ۲۰۱۹، مایکروسافت درباره‌ آخرین به ‌روزرسانی برنامه‌ اکسل اعلام کرد کاربران می‌توانند از طریق آخرین نسخه‌ این برنامه از قابلیت‌ جدیدی بهره‌مند شوند. درحال‌حاضر، این ویژگی جدید فقط در دسترس Office Insiders قرار دارد و به کاربران اجازه می‌دهد به‌ راحتی بتوانند همان‌طورکه با فرد ایستاده در مقابل خود صحبت می‌کنند، با اکسل نیز وارد گفتگو شوند. بنابراین این امکان برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند سؤالات خود را با اکسل مطرح کنند و پاسخ‌ را خیلی سریع و بدون نیاز به نوشتن فرمول دریافت کنند.

شرکت مایکروسافت درباره قابلیت جدید این‌گونه توضیح داده است: ویژگی"پرسش به زبان طبیعی انسانی" (Natural Language Query) گامی دیگر در راستای دسترسی بهتر و مؤثرتر کاربران به داده‌ها است. کاربران در هر سطح توانمندی و تسلط بر برنامه اکسل می‌توانند به ‌راحتی و از این طریق به اطلاعات مناسبی درباره‌ داده‌های خود دسترسی داشته باشند؛ برای مثال کاربرانی که کارکردن با اکسل را به تازگی یاد گرفته‌اند، دیگر به نوشتن فرمول‌های مختلف برای دسترسی به اطلاعات خاص نیازی ندارند.

این قابلیت به کاربران حرفه‌ای اکسل نیز کمک می‌کند در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنند. کاربران به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان می‌توانند اطلاعات لازم را از داده‌های اکسل به‌ صورت خودکار دریافت کنند؛ درنتیجه امکان تصمیم‌گیری سریع‌تر و مؤثرتر برای آن‌ها فراهم می‌شود. درحال‌حاضر گوگل در برنامه‌ Google Sheets، ویژگی مشابهی دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ گاهی اوقات گوگل در پیداکردن داده‌ها به‌ خوبی به کاربران کمک می‌کند و گاهی اوقات نیز نمی‌تواند داده‌های مرتبط را ارائه دهد.

براساس اعلام مایکروسافت، این ویژگی فقط یکی از قابلیت‌هایی است که کاربران می‌توانند در به‌ روزرسانی جدید از آن بهره‌مند شوند. به‌ لطف یادگیری ماشین مبتنی‌ بر هوش مصنوعی، قابلیت‌های کاربردی‌تری ازجمله توانایی اکسل در درک بهتر داده‌های ورودی و ارائه‌ اطلاعات اضافی در مورد داده‌های جغرافیایی و سهام نیز به صفحات گسترده‌ اکسل اضافه می‌شود.

منبع: زومیت

کد خبر 395753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.