۵ دمنوش‌ ساده برای سم‌زدایی از ریه

پرهیز از مصرف دو خوارکی و عدم ابتلا به آلزایمر، آخرین آمار ابتلا به HIV در لردگان، پنج دمنوش‌ ساده برای سم‌زدایی ‌از ریه، شیوع نزدیک بینی ‌در کودکان و ورزش؛ مهمترین فاکتور در پیشگیری از پوکی استخوان در زنان را در بسته خبری سلامت ‌ایمنا بخوانید.

به گزارش ‌خبرنگار ایمنا؛ عضو کمیسیون بهداشت ‌و درمان مجلس ‌در خصوص آخرین آمار ابتلا افراد به HIV در لردگان، اظهار کرد: حدود ۹۰ نفر از افراد این روستا به HIV مبتلا شده‌اند و این افراد ۱۰ درصد جامعه آماری روستا را تشکیل می‌دهند. باید توجه داشت ‌که اطلاع‌رسانی اولیه و نوع خبر منتشر شده ‌در رسانه‌ها با واقعیت تطابق چندانی نداشته است.

احمد همتی ‌با بیان اینکه ‌بیماری اچ‌آی‌و ی ‌و ویروس ایدز موضوعی ‌نیست ‌که به یک باره بروز کند، افزود: این بیماری ‌جزو بیماری‌های مزمن است ‌که چندین سال ‌طول می‌کشد که علائم اولیه ‌خود را نشان دهد ‌و ما باید به صورت کارشناسی ‌و دقیق این مسئله را بررسی ‌کنیم و نتایج را به اطلاع مردم برسانیم ‌تا اگر قصوری در این زمینه رخ داده برخورد لازم صورت گیرد.

وی ‌با تاکید بر اینکه مطابق آخرین آماری که به ما گزارش شده، حدود ۹۰ نفر از افراد این روستا به اچ‌آی‌وی مبتلا شده‌اند، گفت: این افراد ۱۰ درصد جامعه آماری روستا را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر تمام این افراد تحت درمان قرار دارند.

شیوع نزدیک بینی ‌در کودکان

عضو هیئت مدیره انجمن علمی چشم پزشکی ایران، با اشاره به اینکه عامل نزدیک بینی ‌در کودکان استفاده زیاد از وسایل الکترونیکی است، اظهار کرد: یکی از بیماری های چشمی ‌که باعث کاهش دید می شود، عیوب انکساری است که شیوع زیادی دارد اما قابل درمان است.

حمید احمدیه، افزود: آب مروارید یکی دیگر از بیماری های شایع چشمی در کشور است. خوشبختانه به اندازه کافی، جراح چشم ‌در اکثر نقاط کشور برای درمان ‌این بیماری چشمی ‌وجود دارد.

وی با تاکید به بیماری آب سیاه، گفت: خطری که این بیماری دارد، این است که تا مدت ها فاقد علامت خاصی بوده و در مراحل پیشرفته بیماری به چشم پزشک مراجعه می شود ‌و همین مساله کار درمان را سخت می ‌کند. شیوع آب سیاه از سن ۴۰ سالگی به بعد بیشتر شایع است ‌و لازم است که افراد برای کنترل بیماری آب سیاه به ‌چشم پزشک مراجعه و معاینات دوره ‌ای داشته باشند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی چشم پزشکی ایران، با اشاره به عوارض چشمی دیابت، اظهار کرد: یک ‌سوم بیماران دیابتی دچار عوارض چشمی می شوند و بینایی پنج تا ۱۰ درصد آنها ممکن است به خطر بیفتد. عارضه چشمی در این بیماران وجود دارد و ضایعات خاصی در ته چشم و اطراف چشم این افراد ایجاد می شود که البته خیلی ‌شایع نیست.

پرهیز از مصرف دو خوارکی ‌و عدم ابتلا به آلزایمر

آرتروز فقط مربوط به سالمندان نیست ‌و ۳۰۰ هزار کودک، مبتلا به یکی از ۱۰۰ نوع مختلف این بیماری هستند. این عارضه یک بیماری پیشرونده است که می‌تواند در نهایت توانایی فرد حتی برای مراقبت از خودش را بگیرد. پزشکان برای درمان این بیماری دارو تجویز می‌کنند و گاهی هم عمل جراحی انجام می‌گیرد، اما آرتروز درمان ندارد. از طرفی غذاهایی وجود دارد که علائم آرتروز را به مراتب بدتر می‌کنند و به مفاصل آسیب می‌زنند. این مواد غذایی چربی‌های اشباع شده، اسیدهای چرب امگا ۶، غذاهای فرآوری شده، نمک، مواد قندی و غلات تصفیه شده است.

چربی‌های اشباع شده در گوشت قرمز، کره و پنیر یافت می‌شوند. این چربی‌های اشباع باعث ایجاد التهاب در بافت چربی می‌شوند. این نوع التهاب به ویژه برای قلب خطرناک بوده و مشخص شده است که باعث درد و ورم مفاصل می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۶ در روغن‌های ذرت، گلرنگ، آفتابگردان، سویا و روغت نباتی جامد و محصولاتی که حاوی این روغن‌ها وجود دارد. غذاهای فرآوری شده حاوی مواد زیادی هستند که باعث التهاب می‌شوند. یکی از بدترین آن‌ها روغن‌های چربی ترانس یا جزئی هیدروژنه است. روغن‌های هیدروژنه جزئی باعث ایجاد التهاب سیستمیک می‌شوند و در ده‌ها بیماری از بیماری‌های قلبی تا سرطان‌ها نقش دارند ...

مقدار زیاد نمک باعث فشار خون بالا می‌شود که به ابتلا به سکته‌های مغزی، بیماری کلیوی و حمله قلبی کمک می‌کند. نمک زیاد باعث کاهش کلسیم و پوکی استخوان، التهاب سلولی و صدمه به مفاصل می‌شود. مواد قندی هم باعث می‌شوند بدن افراد سیتوکین‌ها را آزاد کند و این مواد باعث التهاب و افزایش درد و آرتروز می شوند.

ورزش؛ مهمترین فاکتور در پیشگیری از پوکی استخوان ‌در زنان

دبیر انجمن‌ متخصصان زنان و مامایی ایران با اشاره به اهمیت ورزش در کاهش پوکی استخوان در میان زنان به خصوص پس از بروز یائسگی، گفت: کلسیم‌ تنها زمانی روی استخوان‌ها می‌نشیند که استخوان‌ها تحت فشار با فعالیت بدنی قرار گرفته باشند؛ از این‌رو ورزش جزء‌ ضروری پیشگیری از پوکی استخوان‌ است.

نسیم سنجری با اشاره به روزشمار هفته سلامت بانوان ایرانی و اهمیت فعالیت بدنی و تحرک اظهار کرد: ورزش‌ دستاوردهای مهم سلامتی برای‌ همه و بخصوص‌خانم‌ها دارد. کسانی که‌ ورزش می‌کنند روحیه بهتری داشته و اندام متناسب‌تری دارند. ابتلای آنها به بسیاری از بیماری‌ها و حتی بعضی از سرطان‌ها کمتر است‌ و عمر طولانی‌تری دارند.

وی با تاکید به اینکه ورزش کردن در بهبود مسائل روحی نیز می‌تواند نقش داشته باشد،  گفت: ثابت شده است خانم‌هایی که‌ ورزش می‌کنند کمتر به مشکلات‌ وابسته به استرس مبتلا می‌شوند. همچنین احتمال بروز و یا شدت اضطراب در آنها کمتر است و ارتباطات اجتماعی بهتری با محیط داشته و محیط خانوادگی شادتری را پایه‌ریزی می‌کنند.
این متخصص زنان و زایمان در خصوص نقش ورزش در بهبود عوارض دوران یائسگی اظهار کرد: بعد از یائسگی به علت‌ کاهش تولید هورمون استروژن، امکان ایجاد پوکی استخوان‌ در خانم‌ها بالا می‌رود. ‌برای کاهش‌ روند پوکی استخوان خانم‌های یائسه باید تغذیه مناسب حاوی پروتئین، کلسیم و ویتامین‌ ‌D کافی داشته‌ باشند و از ورزش غافل نباشند. باید بدانیم‌ که‌ کلسیم‌ تنها زمانی روی استخوان‌ها می‌نشیند که استخوان‌ها تحت فشار با فعالیت بدنی قرار گرفته باشند، از این‌ رو ورزش جزء‌ ضروری پیشگیری از پوکی استخوان‌است. به جز اینکه ورزش کردن اثراتی روی کاهش پوکی استخوان‌ دارد، خانم‌هایی که ورزش‌ می‌کنند کمتر ازسایرین‌ دچار علائم یائسگی مثل گرگرفتگی و اختلالات روحی و مشکلات خواب می‌شوند.

پنج دمنوش‌ ساده برای سم‌زدایی از ریه

هنگام بالا رفتن سطح آلودگی هوا در برخی از فصول و روزها با مصرف برخی انواع نوشیدنی‌ها می‌توان سموم را از ریه‌ها پاک کرد.

دمنوش لیمو و عسل و زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند سرفه و احتقان را کاهش دهد. همچنین عسل از سرفه‌های متوالی جلوگیری کرده و لیمو به دلیل دارا بودن ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. نوشیدن این دمنوش ریه‌ها را به طور طبیعی پاکسازی می‌کند.

 چای سبز

این دمنوش علاوه بر آنکه به کاهش وزن کمک می‌کند حاوی آنتی‌اکسیدان است که مواد سمی را از بدن دفع کرده و گوارش را بهبود می‌دهد.

نوشیدنی زردچوبه و زنجبیل

خواص دارویی زردچوبه در کنترل سرفه، احتقان و سرماخوردگی تایید شده‌ است. کورکومین موجود در زردچوبه خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی دارد. همچنین زنجبیل حالت تهوع را برطرف کرده و احتقان را کاهش می‌دهد.

چای ماسالا

این دمنوش از سال‌ها قبل در درمان بیماری‌هایی از قبیل سرفه، سرماخوردگی، احتقان و مشکلات تنفسی کاربرد داشته‌ است. در آماده‌سازی این دمنوش ترکیب‌های دیگری از قبیل زنجبیل و دارچین استفاده می‌شود که این مواد نیز خاصیت ضد التهابی دارند. این دمنوش گلو را صاف کرده و از میزان التهاب آن می‌کاهد.

 دمنوش ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان به کاهش سرفه و احتقان کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد دمنوش شیرین بیان خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی دارد.

کد خبر 395750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.