یک‌هزار ازدواج چندهمسری در سال ۹۷/ ۳ میلیون زن بیوه و بی‌سرپرست در کشور وجود دارد

بسته خبری اجتماعی سه شنبه ۱۴ آبان ماه اختصاص دارد به وجود ۳ میلیون زن بیوه و بی سرپرست در کشور، انتقاد ابتکار از ترویج چند همسری، پلمب ۲۷۰ قهوه خانه متخلف در تهران، جزییات پرداخت وام به بازنشستگان نیروهای مسلح، خودکشی در بیمارستان شهید رجائی گچساران که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، به گفته علی مظفری رییس هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج و طلاق وضعیت بغرنجی در جامعه وجود دارد که باید راهکاری برای آن ایجاد شود و آن هم  وجود حدود سه میلیون زن بیوه و بی سرپرست در کشور است که از این سه میلیون نفر زن بیوه، حدود یک میلیون شاغل و دو میلیون بیکارند و هیچ شغلی ندارند و اگر فکری برای آن نشود همین موضوع به آسیب برای گسیختن یک زندگی دیگر تبدیل می شود. آنها با افراد متاهل دوست شده و رابطه برقرار می شود و منجر به از هم پاشیدن زندگی دیگران  و منجر به طلاق زوجین می شود. نباید تحت تاثیر احساسات موضوعی را رد یا قبول کنیم.

وی افزود: سنت و عرف حاکم در ایران به هیچ خانواده ای اجازه نمی دهد و نمی پذیرد که پسر مجرد با یک خانم بیوه ازدواج کند و از طرفی هم به خاطر همین شرایط حاکم، مردها اجازه ندارند و یا نمی خواهند یا عرف اجازه نمی دهد که بتوانند بروند ازدواج کنند و مشکلات یک نفر برطرف شود؛ باید همه این مسایل را  در نظر گرفت.

وی با اشاره به ارائه آماری از موضوع «چند همسری» در کشور در سال های ۹۷ و ۹۸ گفت: در سال ۹۷ ، ۶۳۰ هزار ازدواج در کل ایران ثبت شد که از این تعداد، نزدیک یکهزار نفر ، ازدواج چند همسری و به صورت قانونی را داشته‌اند. در سال ۹۸ نیز  نزدیک ۳۹۸ هزار ازدواج  رسمی در کل کشور ثبت شده که از این تعداد،  ۵۳۰ مورد آن ازدواج چند همسری (همسر دوم) بوده است. آمار تاثیری در بررسی و تحلیل موضوع ندارد.

انتقاد ابتکار از ترویج چند همسری

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با انتقاد از ترویج چند همسری گفت: برخی از افرادی که دغدغه ازدواج دارند هر چند وقت یکبار موضوعاتی را مطرح می‌کنند که از نظر فضای فرهنگی و روانی به ضرر ازدواج است و با ترسیم یک تصویر نادرست که با واقعیت همخوانی ندارد، فضای نادرستی ایجاد می‌کنند.

وی در واکنش به انتشار برخی تبلیغات در فضای مجازی برای ترویج چند همسری و برگزاری کارگاه آموزشی با همین موضوع  و همچنین در برنامه‌ای در صدا و سیما افزود: همزمان با انتشار این موضوعات بسیاری نگرانی‌هایی را در خصوص تغییر "احساس" افراد نسبت به ازدواج مطرح می‌کنند. مفهوم ازدواج برای جوانان باید توام با احساس خوشنودی باشد ما هم باید شرایط را از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حمایت‌های اشتغال، مسکن و  ... فراهم کنیم تا جوانان ازدواج کنند؛ اگر همه اینها در کنار هم مطرح شود شرایطی فراهم می‌شود تا زوج‌های جوان بتوانند همدیگر را پیدا کرده و زندگی مشترک تشکیل دهند و در عین حال نسبت به زندگی مشترک احساس خوشنودی داشته باشند.

جزییات پرداخت وام به بازنشستگان نیروهای مسلح

وام‌ قرض‌الحسنه با کارمزد سه درصدی از طریق سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح به ۲۰۰ هزار بازنشسته واجد شرایط اعطا می‌شود.

ثبت نام این وام به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت انجام می‌شود و تاکنون شماری از واجدین شرایط وام خود را دریافت کرده‌اند.

شرایط دریافت این وام طبق گفته دکتر محمودزاده، رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از این جمله است که باید حداقل دوسال از بازنشستگی متقاضیان گذشته، حقوق زیر چهارمیلیون تومان دریافت و توانایی بازپرداخت اقساط را داشته باشند. همچنین متقاضیان تاکنون نباید از این نوع وام استفاده کرده باشند.

خودکشی در بیمارستان شهید رجائی گچساران

مردی جوان پس از زخمی کردن نامزدش در بیمارستان شهید رجائی گچساران به زندگی خود پایان داد.

صبح امروز مردی جوان در بیمارستان شهید رجائی گچساران پس از شلیک به همسرش و زخمی کردن او، با شلیک گلوله به سر به زندگی خود پایان داد.

گفته شده دلیل خودکشی مشاجره لفظی وی با نامزدش در بیمارستان بوده است.

بر اساس همین گزارش وی ابتدا با اسلحه به سر نامزدش شلیک و او را زخمی می کند و به گمان اینکه همسرش کشته شده با شلیک گلوله به زندگی خود پایان میدهد.

پیش بینی باران ۲ روزه در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با پیش بینی افزایش آلودگی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و بزرگ از بارش باران طی پنجشنبه و جمعه در برخی استان‌ها خبر داد.

امروز تا اواسط هفته آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش آلودگی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده پنجشنبه در جنوب خوزستان و شمال خلیج فارس و روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در جنوب فارس و غرب هرمزگان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

پلمب ۲۷۰ قهوه خانه متخلف در تهران

سردار حسین رحیمی در خصوص ساماندهی قهوه خانه‌ی سطح شهر گفت: در یک ماه گذشته بیش از ۲۷۰ قهوه‌خانه متخلف را در تهران با هماهنگی بسیار خوب با دستگاه قضایی پلمب کردیم.

به گفته رئیس پلیس پایتخت در اکثر این بازدیدها یک قاضی هم همراه پلیس بوده است.

سردار رحیمی از عدم رعایت شئونات و نداشتن مجوز قانونی و موضوعاتی از این قبیل به عنوان برخی از تخلفات این قهوه‌خانه‌های پلمب شده یاد کرد و افزود: برخی از این واحدها چندبار تذکر داده شده بود اما باز تخلف را تکرار کردند.

کشف یک محموله قاچاق در بازرسی از انبار تخلیه بار

سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف یک محموله پرینتر و کیس رایانه به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار تخلیه بار خبر داد و افزود: در بازرسی از یک انبار تخلیه بار ۲۲ دستگاه پرینتر و ۸ دستگاه کیس رایانه خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.

پیرزن ۷۰ ساله در سیل گلوگاه مفقود شد

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه  با اشاره به خسارت به حدود ۲۰۰ منزل روستایی بر اثر سیل شب گذشته، گفت: سه منزل روستایی نیز به طور کامل تخریب شد.

وی افزود: در این حادثه پیرزن ۷۰ ساله ساکن یکی از منازل روستایی مفقود شد که تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر استان برای کشف جسد این پیر زن همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به روان سازی ترافیک در جاده های روستایی و محور اصلی با حضور ماموران پلیس راه استان، پلیس راه بهشهر و همچنین ماموران انتظامی این فرماندهی در دستور کار قرار گرفت، افزود: به علت وقوع سیلاب برق و آب برخی از روستاها قطع و با تلاش دستگاه های مربوطه مجددا برقرار شد.

کد خبر 395748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.