رعایت استانداردها در احداث مجتمع توانمندسازی فدک

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: با نظارت حوزه‌های مهندسی سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی، باید حداقل استاندارها در ساخت مجتمع توانمندسازی فدک اتخاذ شود که در تعامل با شهرداری بر این موضوعات تاکید شده است.

رسول خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درحاشیه بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان از مجتمع توانمندسازی فدک اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر براساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر موظف شده با همکاری دستگاه‌های مختلف مراکزی را مانند مجتمع فدک اصفهان برای نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهر ایجاد کند.

وی افزود: معتادانی که به دلیل شرایط ویژه امکان ساماندهی آن‌ها در مراکز ماده ۱۵ نیست، با دستور دادستانی و به وسیله ضابطین قضایی به این مراکز دلالت خواهند شد تا پروسه کامل سه تا شش ماه بزای نگهداری، آموزش و برنامه‌های توانمندسازی آن‌ها طرح‌ریزی شود.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به اینکه پس از انجام این مراحل، پروسه‌های حمایتی برای ورود این افراد به اجتماع نیز اتخاذ خواهد شد، تصریح کرد: مجمتع فدک چون یک مرکز درمانی است، مجوزهایی را برای آغاز فعالیت خود نیاز دارد بنابراین با نظارت حوزه‌های مهندسی سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی، باید حداقل استاندارها در ساخت آن اتخاذ شود که در تعامل با شهرداری بر این موضوعات تاکید شده است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری شده تا این پروژه برای ۲۲ بهمن به افتتاح برسد، ادامه داد: همگی مواردی که مورد نیاز است در داخل مجموعه پیش‌بینی می‌شود و مکان احداث مجتمع برای دسترسی خانواده‌ها نیز مناسب است تا در فرایند سالم سازی و بازگشت افراد به آغوش خانواده، این این لحاظ مشکلی وجود نداشته باشد.

خرمیان خاطرنشان کرد: پیش بینی شده این مجتمع بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر گنجایش داشته باشد که به نظر می‌رسد چنین ظرفیتی موارد مورد نیاز را پوشش دهد.

کد خبر 395737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.