افزایش ظرفیت بازیافت زباله در رشت

شهردار رشت گفت: با خریداری تجهیزات خط‌های سوم و چهارم سایت زباله، می‌توان هزار تن زباله شهری را بازیافت کرد.

به گزارش ایمنا، ناصر حاج‌محمدی با اشاره به پروژه تامین برق تصفیه‌خانه سراوان شهرداری رشت با بیان اینکه این عمل، در تخصص اداره توزیع برق است، اظهار کرد: اجرای شبکه توزیع برق در منطقه سراوان توسط شهرداری امکان‌پذیر نیست، مگر آنکه بودجه آن در شهرداری تعریف شده باشد.

وی از افتتاح تصفیه‌خانه شیرابه در ۵۰ روز آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از نیروهای شهرداری به طور شبانه‌روزی در منطقه سراوان مشغول به کار هستند و عملیات مختلفی ازجمله عمران و راهسازی بر عهده شهرداری گذاشته شده و به دلیل فشار کاری و نبود بودجه‌های لازم شهرداری قادر به راه‌اندازی برق در این منطقه نیست، بنابراین اداره برق در این زمینه باید همکاری لازم را اعمال کند.

شهردار رشت با بیان اینکه در زمینه پسماند، برنامه‌های مختلف در دستور کار شهرداری قرار دارد افزود: تکمیل و ساخت تصفیه‌خانه شیرابه از برنامه‌های آنی بود و تاکنون صد درصد سوله مربوط ساخته شده و به زودی عملیات نصب آن نیز انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود تلاش های فراوان اعتبار خط های سوم و چهارم از جدول بودجه حذف شده و امید است که با همکاری مسئولان مربوط در استانداری گیلان، اعتبارات لازم به این خط ها بازگردد.

حاج محمدی با بیان اینکه با خریداری دو خط سوم و چهارم، می توان هزار تن زباله را بازیافت کرد، یادآور شد: احداث زباله سوز را از برنامه های آتی شهرداری رشت است، ساختمان زباله سوز ۱۰۰ میلیارد و تجهیزات مربوط به آن نیز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: عملیات ساخت مخازن پروژه نیز در دست اجرا بوده و پیمانکار با تمام قوا مشغول به کار است و هیچ‌ مشکلی میان پیمانکار و شهرداری وجود ندارد.

شهرداری رشت گفت: جلسات متعددی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درمورد تصویب اعتبارات در حوزه پسماند انجام شد.

وی از راه اندازی دو خط کارخانه کود آلی لاکان علی رغم استهلاکات فراوان خبر داد و افزود: خط یک این کارخانه پس از بهسازی آغاز به کار کرد و در حال حاضر روزانه ۲۵۰ تن زباله را پوشش می دهد و خط دوم ‌نیز در حال تعمیر و راه اندازی است.

حاج محمدی گفت: پردازش های مربوط به دستگاه زباله سوز و رفع مشکلات مربوط به شرکت تی تی اس از جمله این برنامه ها است.

وی اظهار کرد: تخلیه زباله بیش از ۳۰ سال در سراوان انجام می شود و انصاف نیست که تمام مسائل این ‌منطقه فقط به چهار ماه حضور شهردار فعلی ختم شود.

شهردار رشت با اشاره به قراردادن روزشمار عملیات سراوان توسط مردم این منطقه نیز گفت: در هر صورت عملیات هایی همچون بی خطر سازی زباله ها در سایت سراوان باید انجام شود و چه روز شمار تمام‌ و چه نشود کار باید براساس روال انجام‌ شود.

کد خبر 395736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.