پوشش صد در صدی کارتن خواب‌های اصفهان در مجتمع فدک

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مجتمع کاهش آسیب فدک زمینه برای پذیرش کارتن خواب هایی که معتاد نیستند در کنار معتادان کارتن خواب فراهم شده و فضایی برای ساماندهی آن‌ها ایجاد خواهد شد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درحاشیه بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان از مجتمع توانمندسازی فدک اظهار کرد: این پروژه به مرحله نازک کاری برای مناقصه رسیده و لازم بود در بازدیدی دیدگاه دستگاه‌هایی که برای زمان بهره‌برداری قرار است از آن استفاده کنند، مورد ارزیابی قرار گیرد تا آن‌ها انتظارات خود را بگویند و پروژه دچار موازی کاری و ایجاد فصای بیهوده تشود.

وی این مجتمع را پروژه جامعی معرفی کرد که همه دستگاه‌ها در آن دخیل بوده و برای بهره برداری از آن اعلام آمادگی کرده‌اند و افزود: مجتمع فدک یکی از معدد اقدامات شهرداری‌ها درکل کشور است که می‌تواند به‌طور جدی در کاهش بخشی از آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هدف از احداث این مجتمع پوشش صد در صدی معتادان متجاهر بوده و امیدواریم در کنار سایر دستگاه‌ها و متولیان امر بتوانیم اصفهان را به شهری بدون کارتن خواب تبدیل کنیم.

وی درخصوص نحوه بهره‌برداری از این مجتمع خاطرنشان کرد: در سفر سردار مومنی تصمیم گرفته شد محوریت اداره این مرکز با ستاد مواد مخدر کشور بوده و شهرداری تنها فضا و تسهیلات لازم را ایجاد کند؛ پس از آن زمینه برای نقش‌آفرینی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی فراهم خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه برنامه اجرایی برای بهره‌برداری از این مجتمع تهیه شده و به محض آغاز فعالیت آن، توسط استانداری وظایف وظایف تمام دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، ادامه داد: قصد داریم به هرشکلی که می‌توان از مجتمع فدک برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هم در زنان و هم در مردان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از آمار کارتن خواب‌ها معتاد هستند، اضافه کرد:  در کنار این افراد، زمینه برای پذیرش آن‌ دسته از کارتن خواب هایی که معتاد نیستند نیز فراهم شده و فضایی برای ساماندهی آن‌ها ایجاد خواهد شد.

کد خبر 395726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.