ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی آغاز یک راه بزرگ است

شهردار سنندج گفت: ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی اتفاق بزرگی است که ادامه این مسیر نیاز به یاری همه صاحبنظران از جمله اصحاب رسانه دارد.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی با اشاره به ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، اظهار کرد: طبق تصمیم حوزه آموزش، فرهنگی و هنری سازمان ملل در سال ۲۰۰۳، شهرهای خلاق در دنیا برای توجه بیشتر به برخی از دستاوردهای مغفول مانده، با یکدیگر ارتباط برقرار کردند.

وی با اشاره به اینکه :تا قبل از اضافه شدن سنندج و بندرعباس به شهرهای خلاق، فقط دو شهر اصفهان و رشت موفق به کسب این عنوان شده‌اند، تصریح کرد: همزمان با برعهده گرفتن مسئولیت مدیریت شهری این موضوع مطرح شد و از آن زمان حرکت به سمت ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سنندج در رسیدن به این نقطه رقیب‌های بزرگ و مطرحی را پشت سر گذاشت، گفت: برخی شهرها در این راه رقیب شهر سنندج بودند که چندین‌بار در این مسیر گام برداشته بودند و حتی لابی‌گری‌های زیادی هم انجام دادند.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: با تلاش مدیریت ارشد استان، رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان و سایر مسئولان تاثیرگذار توانستیم این اقدام ارزشمند را به نام سنندج ثبت کنیم.

صیدی گفت: پروپزالی که شهرداری سنندج به یونسکو ارسال کرد یکی از بهترین و کامل‌ترین پرونده‌ها بود و جامع و کامل بودن این پروپزال در کنار بسترها و ظرفیت‌های بسیار خوبی این شهر در عرصه موسیقی از گذشته تا به امروز داشت، دلیل دستیابی به این موفقیت بوده است.

وی با بیان اینکه امروز سنندج به یک برند جهانی تبدیل شده است، اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد که پلاک سنندج شهر خلاق موسیقی با حضور مسئولان یونسکو به زودی در سنندج در سر درب شهرداری این شهر نصب خواهد شد.

شهردار سنندج گفت: کار بزرگی انجام شده البته معتقدیم این گام نخست کار است و در فرآیند کار نیاز به همکاری و همیاری همه بخش‌ها داریم. براساس آنچه وعده داده شده، مرکز خلاقیت در سنندج در این شهر فعال خواهد شد که البته در این مدت سایت به صورت دو زبانه فعالیت می‌کند.

صیدی با بیان اینکه کسب این عنوان که سنندج به عنوان شهر خلاق به راحتی به دست نیامده که بخواهیم به راحتی از دست بدهیم، گفت: این قول را می‌دهم که تا زمانی که در مجموعه شهرداری سنندج باشم هر آنچه در توان دارم را در کنار انجام سایر وظایف در بدنه این مجموعه در این حوزه انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل شدن سنندج به یک برند جهانی قطعا دستاوردهای زیادی خواهد داشت که جذب سرمایه‌گذارانی که برخی از آنها از همین الان چراغ سبز نشان داده‌اند از برکات این اقدام ارزشمند است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده در این مسیر درخواست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز راه‌اندازی موزه موسیقی در سنندج است.

صیدی اظهار کرد: قصد داریم در جشنواره موسیقی با رایزنی‌های مختلف فایلی برای موسیقی کُردی باز کنیم و امیدواریم با حمایت همه بخش‌ها شاهد دستیابی به تمام اهداف تعیین شده باشیم.

کد خبر 395722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.