سپاهان ۲- تراکتور صفر/ تراکتور در نقش جهان چپ کرد

تیم فوتبال سپاهان در روزی که دو گل با دو ضربه سر به ثمر رساند پیروز نبرد سرنوشت ساز با تراکتور شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و تراکتور در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته دهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: ۲۴۸۵۰ نفر (اعلام رسمی)

گل‌ها: سجاد شهباززاده (دقیقه ۴۴) و کی روس استنلی (دقیقه ۵۱) برای سپاهان

اخطار: رضا میرزایی (دقیقه ۹۰+۴) و سجاد شهباززاده (دقیقه ۹۰+۴) از سپاهان- رشید مظاهری (دقیقه ۹۰+۴) از تراکتور

سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری، سعید آقایی، عزت الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، مهدی کیانی، امید نورافکن، محمد کریمی (۳۵- رسول نویدکیا)، سجاد شهباززاده، محمدرضا حسینی (۷۶- رضا میرزایی) و کی‌روس استنلی (۶۰- علی قربانی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

تراکتور: رشید مظاهری، محمدرضا خان‌زاده (۶۹- میمبلا)، ایمان سلیمی، مسعود شجاعی، رضا اسدی، ساسان انصاری، مارسلینو جونیور لوپز (۶۸- اشکان دژاگه)، میثم تیموری، محمدرضا آزادی (۸۱- کوین فورچونه)، احسان حاج‌صفی و مهدی تیکدری‌نژاد

سرمربی: مصطفی دنیزلی

داور: وحید کاظمی

شرح بازی:

حساس ترین دیدار هفته دهم در حالی در ورزشگاه نقش جهان برگزار می شد که دو تیم در دو بازی متوالی موفق به پیروزی نشده بودند و همین امر جذابیت دیدار را دو چندان می کرد. مصاف تیم های اول و دوم جدول قبل از آغاز هفته دهم اما با برتری تراکتور در تصاحب توپ و میدان آغاز شد، شاگردان دنیزلی که در نیمه اول بیشتر از میزبان موقعیت ایجاد کردند اما نتوانستند از این برتری خود استفاده کنند و بر خلاف جریان بازی این سپاهان بود که روی یک ضربه آزاد و ارسال حسینی و ضربه سر شهباززاده گل برتری را قبل از پایان نیمه اول به ثمر رساندند. سپاهان که با به زمین آمدن نویدکیا در دقیقه ۳۵ روند بهتری گرفته بودند با حفظ این گل برنده به رختکن رفتند.

سپاهان در آغاز نیمه دوم هم مانند نیمه نخست باز و جلو بازی نکرد و با دادن توپ به تراکتور، فضا را گرفت. این حربه سپاهان خیلی زود در نیمه دوم نتیجه داد و روی یک ضد حمله گل دوم سپاهان نیز توسط کی‌روس استنلی به ثمر رسید. سپاهان که در این فصل بر خلاف فصل گذشته در کنترل بازی و حفظ گل هایش بهتر شده است در دقایق باقیمانده بازی را به خوبی کنترل کرد و حتی می توانست روی ضد حملات باز هم گل بزند اما در نهایت با همان دو گل پیروز بازی سرنوشت ساز نیم فصل شد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۴۴- سپاهان)- محمدرضا حسینی توپ را از یک ضربه مدد روی دروازه ارسال کرد که سجاد شهباز زاده با استفاده از غفلت مدافعان تراکتور ضربه سر را زد و گل اول سپاهان را به ثمر رساند.

۰-۲ (۵۱- سپاهان)- در یک ضد حمله پس از چند رفت و برگشت ارسال چیپ آقایی از سمت چپ با ضربه سر کی روس تبدیل به گل دوم سپاهان شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳ - در یک ارسال خطرنان و دفع ناقص رشید مظاهری توی به مرتضی منصوری رسید که شوتش با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵ - مرتضی منصوری توپ را به اشتباه دفع کرد تا موقعیت خطرناکی را به مهاجم تراکتور سازی تبریز بدهد که مهاجم تراکتور با بی دقتی توپ را به بیرون دروازه زد.

دقیقه ۶ – باز هم سپاهانی ها به دنبال باز کردن دروازه تراکتور بودند اما ضربه خطرناک حسینی با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲ - امید نور افکن موقعیت خوب شوت زنی داشت که توپ او به مدافعان برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه ۳۵ – شوت سنگین مازولا از گوشه محوطه جریمه دروازه سپاهانی ها را به شدت تهدید کرد اما این ضربه توسط مدافعان زرد پوش از روی خط دروازه دفع شد. 

دقیقه ۴۸- شوت زمینی احسان حاج صفی از کنج محوطه جریمه با واکنش خوب نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۲- ارسال تیکدری از سمت راست در تیر دور با ضربه سر ساسان انصاری همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷- توپ در فضای خالی سمت چپ محوطه جریمه سپاهان به دژاگه رسید اما او نتوانست از موقعیت خوبش بهره ببرد و در نهایت توپ با برخورد به آقایی راهی اوت شد.

دقیقه ۷۹- ضربه ایستگاهی غیر مستقیم تراکتور در نهایت با ضربه خطرناک دژاگه همراه شد که پیام نیازمند با جایگیری خوب این شوت خطرناک را دریافت کرد.

دقیقه ۹۰- در یک ضد حمله رضا میرزایی با جا گذاشتن اسدی با مظاهری تک به تک شد و در ادامه پس عرضی او برای قربانی با کنترل بد قربانی موقعیت طلایی سپاهان را به هدر داد.

اتفاق ویژه:

شاید یکی از خوش شانسی های سپاهان در این فصل در این بازی رخ داد که آن بازی دادن امیر قلعه نویی به رسول نویدکیا بود. نویدکیا با کیفیتی که در این بازی از خود نشان داد قطعاً نظر قلعه نویی را جلب کرده است و بدون شک سرمربی سپاهان از این به بعد بیشتر از کاپیتان اول خود بازی خواهد گرفت، امری که در نهایت می تواند به نفع سپاهان تمام شود.

بهترین بازیکن:

در دیداری که کیفیت چند بازیکن سپاهان مثل کیانی، نورافکن، نویدکیا و حسینی علاوه بر گلزنان این تیم بالا بود، می توان با اختلافی کم رسول نویدکیا را بهتر از سایر بازیکنان انتخاب کرد.

کد خبر 395720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.