تمایل به شهرنشینی ویژگی غالب اجتماعات امروزی

شهردار باغبادران گفت: سال‌هاست علاقمندی مردم به سکونت در شهر به واسطه دسترسی بهتر به امکانات و تجهیزات و تمایل به زندگی مدرن افزایش یافته و جمعیت شهری به سرعت رو به افزایش است و در مقابل جمعیت روستایی کاهش یافته است.

حجت‌ الله امینی باغبادرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از لنجان با اشاره به نامگذاری ۳۱ اکتبر به عنوان "روز جهانی شهر" اظهار کرد: این نامگذاری فرصت مغتنمی برای افزایش آگاهی جامعه در اهمیت شهرها و سکونتگاه‌های انسانی است.

وی ادامه داد: شهر یک واحد جمعیتی اجتماعی و سیاسی است که مجموعه‌ای از عوامل طبیعی و اجتماعی در آن در کنار هم آمده و جمعیت ساکن در آن با یک نظام مشخص و آداب و رسوم شناخته شده در کنار هم زندگی می‌کنند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه مهم‌ترین وجه تمایز شهر با روستا در جمعیت آن است، تصریح کرد: سال‌هاست به واسطه دسترسی بهتر به امکانات و تجهیزات و تمایل به زندگی مدرن، علاقمندی مردم به سکونت در شهر افزایش یافته و جمعیت شهری به سرعت رو به افزایش است و در مقابل جمعیت روستایی کاهش یافته است.

امینی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرنشین هستند، افزود: در بخش باغبادران باوجود ۳۰ روستا و دو شهر، جمعیت شهر و روستا برابر است به همین دلیل توجه همه جانبه به راهبردهای بهینه‌سازی زندگی ساکنان شهرها بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: عوامل متنوع تاثیرگذار در شهرها شامل محیط‌زیست شهری، حمل و نقل شهری، ایمنی شهری و برنامه‌ریزی شهری است، اما مهم‌ترین عامل در سرنوشت شهرها، مدیریت شهری است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه وظیفه مهم مدیریت شهری برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه آینده شهر و مقابله با مسائل و مشکلات موجود است، خاطرنشان کرد: حاصل تلفیق علم و عمل مدیریت شهری، رضایتمندی شهروندان و دسترسی بهتر و بیشتر به خدمات شهری است.

کد خبر 395719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمیل AF ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    درباره ویژگی شهر نشینی