تحقق ۴۷ درصدی بودجه شهرداری‌های استان

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان گفت: در شش ماه نخست سال جاری ۴۷ درصد بودجه شهرداری های استان محقق شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا علیرضا ذاکری صبح امروز سه شنبه-چهاردهم آبان ماه ۹۸- در گردهمایی شهرداران استان اصفهان اظهار کرد: بودجه ۱۰۷ شهرداری استان اصفهان در سال جاری شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که در شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی از تحقق ۴۷ درصدی بودجه شهرداری ها در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان ادامه داد: تا پایان مهرماه سال جاری هشت هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در دو موضوع آلایندگی و ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز شده که ۱۷۳ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به اعتبار آلایندگی‌ها و ۶۱۸ میلیارد تومان مربوط به ارزش افزوده بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماه نخست سال جاری میزان واریز ها به شهرداری ها نسبت به سال گذشته چهاردرصد افزایش داشته است.

ذاکری با بیان اینکه مطالبات ثبت شده در سامانه سما توسط ۱۰۶ شهرداری، دو هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان بوده است، افزود: تنها یکی از شهرهای استان نسبت به ثبت مطالبات خود اقدام نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست اعتبار مربوط به قیر برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت تخصیص یافته و در این راستا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت بازرسی شهرداری‌ها گفت: تاکنون ۳۰ مورد بازرسی انجام شده که نتایج آن به شهرداران اعلام شده و آن ها باید نسبت به رفع موارد تذکر داده شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: جمع بندی اعتبارات مربوط به خسارات سیل فروردین ۹۸ انجام و در مرحله نخست براساس اطلاعات اعلام شده ۱۴ میلیارد تومان خسارت مورد موافقت قرار گرفت و تخصیص یافت.

ذاکری با اشاره به عملکرد بخش اداری گفت: قرارداد ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر از پرسنل قراردادی شهرداری ها از قرارداد معین به موقت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در آزمون آتش نشانی هشت هزار و ۴۵۰ نفر برای تصدی ۳۰۰ پست سازمانی رقابت کردند، افزود: تا ۲۰ آبان ماه سال جاری از ۷۱۲ نفر، ۳۰۰ نفر انتخاب و به شهرداری ها معرفی خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: به استناد ماده ۱۱ قانون، تمام دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با ستادهای استانی و شهرستانی هستند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها در چارچوب قانون باید همکاری لازم را داشته باشند و همکاری به معنای تغییر مبلمان شهرداری نیست بلکه باید در چارچوب قانون برای برگزاری انتخاباتی پرشور اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 395711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.