۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
بچه‌ها کتاب بسازید

مسابقه "کتابسازی من دوستدار کتاب" با هدف انس بیشتر کودکان با کتاب و کتابخوانی توسط شهرداری منطقه پنج اصفهان برگزار می‌شود.

فاطمه سادات کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص مسابقه "کتابسازی من دوستدار کتاب" اظهار کرد: این مسابقه ویژه مقاطع تحصیلی اول و دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه است و فراخوان را برای مدارس ارسال کردیم تا بچه ها در آن شرکت کنند.

مدیر کتابخانه شهید طاهری ادامه داد: هدف از انتخاب این مقطع تحصیلی این بود که کودکان بدون کمک پدر و مادر و با خلاقیت خودشان کتاب تهیه کنند؛ مهم نیست حاوی متن یا تنها تصویر باشد اما باید حتما  یک داستان را روایت کند.

وی با بیان اینکه برای استفاده از مواد چهارچوبی برای کودکان نگذاشتیم، گفت: آن ها می توانند از مواد بازیافتی، برگ های پاییزی، کلاژ و هر سبک دیگری برای تهیه این کتاب استفاده کنند و تا ۲۸ آبان آن را به کتابخانه شهید طاهری، کتابخانه موسی بن جعفر(ع)، خانه فرهنگ اندیشه و فرهنگسرای سبحان تحویل دهند.

کاظمی با بیان اینکه این مسابقه با هدف انس بیشتر کودکان با کتاب و کتابخوانی در دو بخش آزاد و ویژه برگزار شده است، تصریح کرد: در بخش ویژه کودکان می توانند داستان های خود را پیرامون ولادت پیامبر صداقت و راستی حضرت مصطفی(ص) و یا گرامیداشت روز اصفهان تحت عنوان شهر من اصفهان انتخاب کنند.

مدیر کتابخانه شهید طاهری با اشاره به اینکه این مسابقه کودکان کتابخوان را تشویق می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کودکانی که از کتاب های کتابخانه استفاده می کنند دایره لغات بیشتری دارند در نتیجه در این مسابقه می توانند از دیگران پیشی بگیرند و کودکان علاقه‌مند نیز برای ساختن کتاب شروع به مطالعه می‌کنند و برگزاری این مسابقه ها کودکان را به کتاب پیوند می زند.

کد خبر 395708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.