اجرای مانور ایمنی در برابر حملات هوایی

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود گفت: با همکاری سازمان آتش‌نشانی و آموزش و پرورش، مانور مشترک ایمنی در برابر بمباران هوایی شامل پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری برگزار شد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن رضایی با بیان اینکه مانور ایمنی در برابر حملات هوایی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مانورها فرصت مناسبی برای ارزیابی آموزش‌ها و آمادگی نیروی‌های امدادی و ستاد حوادث و بحران و پدافند غیر عامل در شهر است.

وی با بیان اینکه کسب آمادگی از طریق برگزاری مانورهای مختلف و دوره‌ای و با روش‌های علمی امکان کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های حوادث را فراهم می‌کند، افزود: یادگیری آموزش‌ها و انتقال آن به خانواده‌ها در زمان حوادث برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی از طریق دانش‌آموزان به راحتی امکان‌پذیر است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و به حداقل رساندن اهداف دشمن در هر تهدید احتمالی، بالابردن توان عملیاتی دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث احتمالی، تخلیه اضطراری، پناهگیری، انتقال مصدومان، عملیات آواربرداری و اطفای حریق از جمله اهداف برگزاری این مانور بود.

رضایی با بیان اینکه شعار امسال هفته پدافند غیر عامل «پدافند غیر عامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی صحیح در مواقع بحرانی بسیار مهم است و باید در مانورها نیز به این برنامه‌ریزی توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین مانورهایی نقش موثری در ایجاد آمادگی دانش‌آموزان به منظور مقابله با هرگونه تهدید احتمالی دارد، عنوان کرد: این مانور هر ساله انجام می‌شود تا توان آمادگی دانش‌آموزان را در مواجهه با حوادث احتمالی بالا برد.

کد خبر 395687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.