طرح بوستون برای تغییرات آب و هوایی

بوستون با ساخت پارک‌های مرتفع و سیل‌بند با عوامل ایجاد سیل ناشی از تغییرات آب و هوایی مقابله می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی وقوع تغییرات ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی جوی در ایالات متحده آمریکا همچون طوفان‌هایی که منجر به ویرانی شهرهای فلوریدا و تگزاس شد، این کشور خواستار ایجاد تغییرات سریع و مورد نیاز در استراتژی‌های برنامه‌ریزی شهری در ایالات خود شد. از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه، برنامه سان فرانسیسکو و کشورهای حوزه خلیج برای ارائه راهکارهای افزایش مقاومت مناطق ساحلی و همسطح دریا و اقدامات نیویورک سیتی و میامی برای جلوگیری از وقوع سیل است.

دیگر اقدمات در ایالات متحده به منظور جلوگیری از جاری شدن سیل در مناطق آسیب‌پذیر و ساحلی شهر بوستون انجام گرفته است. بوستون اقدام به پیاده‌سازی طرح تغییر وضعیت آب و هوایی شهرهای ساحلی ماساچوست کرده است. این طرح راهکاری برای محافظت از محلات شرق بوستون و چارلستون در برابر بروز سیل به حساب می‌آید و با تهدیدات ناشی از افزایش سطح آب دریا مقابله می‌کند. ارتفاع پایین این مناطق نسبت به سطح دریا این دو منطقه بندری را همیشه در معرض خطر  آبگرفتگی حوضه دریا، بروز حوادث و احتمال دائمی جاری شدن سیلاب‌های محلی قرار داده است.

بوستون قصد دارد که در توسعه آینده شهر، با افزایش سطح خیابان اصلی چارلستون تا حدود ۶۰ سانتی‌متر در مقابل مجتمع اداری Schrafft، طرح خود برای مقابله با سیلاب‌ها را عملی کند. طرح توسعه مجدد آب‌نمای این مجتمع نیز شامل ایجاد پارک‌های مرتفع و مسیرهایی می‌شود که می‌تواند همچون سدی در امتداد لبه ساحلی دریا عمل و امنیت زندگی ۳۳۰ نفر از ساکنان آن ناحیه را تضمین کند.

از طرح‌های دیگر این شهر برای محافظت از چارلستون، بازسازی و نوسازی زمین‌های بازی ساحلی "رایان" ببا مرتفع‌سازی مسیرها، میدان‌ها و خط ساحلی است. علاوه بر این بوستون برای محافظت از خط شرقی خود اقدام به ساخت یک دیوار سیل‌بند کرده است که مسیر ورود آب به پارک خطی گرینویچ را مسدود می‌کند و بدین ترتیب خطرات ناشی از وقوع حوادث آبی را از زندگی چهارهزار و ۳۰۰ نفر از ساکنین این نواحی دور می‌کند. افزایش ارتفاع ورودی مناطق تفریحی و گردشگری "مسیر سبز" و "پارک پیرز دوم" این شهر و همچنین ایجاد فضاهای سبز عمومی و پارک‌های بیشتر در نواحی ساحلی که بیش از سایر نقاط در معرض خطر طغیان آب قرار دارند از دیگر استراتژی‌های به کار رفته در بوستون است. از سوی دیگر مقامات این شهر با ایجاد فضاهای سبز و دیوارکشی برای هدایت جریان روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها به سمت "مسیر سبز شرقی بوستون" اقدام به پیاده‌سازی استراتژی‌های کوتاه‌مدت برای مسدود کردن مسیر جریان این آب‌ها کرده‌اند.

 از آنجایی که پیش‌بینی‌ها حاکی است که افزایش سطح دریا به اندازه ۲۲ سانتی‌متر تا سال ۲۰۳۰، ۵۳ سانتی‌متر تا سال ۲۰۵۰ و ۹۱ سانتی‌متر تا سال ۲۰۷۰، مناطق ساحلی سراسر جهان را در سال‌های آینده در معرض خطر طغیان آب قرار می‌دهد راهکارهای ارائه شده توسط ایالات متحده آمریکا و نیز استراتژی‌هایی تعیین شده برای آینده شهرهای ساحلی آن، با در نظر گرفتن این آمار و ارقام احتمالی برنامه‌ریزی شده است. قرار است اجرای این طرح‌ها به مقابله بوستون با خطرات تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۳۰ کمک کند. ایالات متحده امیدوار است که موفقیت این طرح‌ها بتواند همچون الگویی برای سایر نقاط ساحلی دنیا عمل کند و در جلوگیری از بروز وقایع ناگوار در مناطق همسطح یا پایین‌تر از سطح دریا در سراسر جهان مؤثر واقع شود.

کد خبر 395684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.