افزایش ۵۲ درصدی درآمدهای شهرداری اصفهان

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان گفت: درآمدهای شهرداری اصفهان در هفت ماهه نخست سال‌جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با ابراز خرسندی از افزایش ۵۲ درصدی درآمدهای شهرداری اصفهان، اظهار کرد: از ابتدا تا پایان مهرماه سال‌جاری، با وصول ۲۳ هزار میلیارد ریال، درصد تحقق درآمدهای نقدی و غیر نقدی شهرداری به میزان ۵۵ درصد رقم مصوب طبق زمان‌بندی رسیده است.

وی با بیان اینکه از کل درآمد هفت ماهه سال‌جاری مبلغ ۱۷ هزار میلیارد ریال آن معادل ۷۸ درصد نقد و ۲۲ درصد آن به ارزش پنج هزار میلیارد ریال غیرنقد است، خاطرنشان کرد: درآمدهای پایدار در هفت ماهه سال‌جاری، ۳۹ درصد نسبت به درآمدهای مصوب محقق شده به گونه‌ای که تا کنون بیش از سه هزار میلیارد ریال وصول شده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۵۹ درصد درآمدهای ناپایدار شهرداری اصفهان وصول شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های نظام وصول درآمدها در دوره جدید مدیریت شهری، حرکت به سمت ایجاد درآمدهای پایدار به عنوان یک سیاست اساسی، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه درآمد پایدار درآمدهای قابل دسترس و مطلوب است که برای دستیابی به آن می‌توان برنامه ریزی‌های اجرایی لازم را انجام داد، گفت: با توجه به تاکید شهردار اصفهان در خصوص ارتقای سهم درآمد های پایدار در اداره این کلانشهر و ضرورت تامین درآمدهای پایدار، تمهیداتی اندیشیده شده تا سهم وصولی‌های این نوع درآمد افزایش یابد.

آخوندی افزود: درآمدهای پایدار از جمله عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند، مناسب‌ترین منابع درآمد شهرداری‌ها برای توسعه و عمران شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر است.

وی گفت: شهروندان با مشارکت در پرداخت بموقع عوارض در آبادانی وعمران شهر خود سهیم می شوند و مدیریت شهری را  نیز در رسیدن به این امر یاری می‌کنند.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به نحوه محاسبه قبوض عوارض، تصریح کرد: ملاک محاسبه قبوض انبوه عوارض نوسازی، کسب و پیشه بر مبنای ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم پیشه است؛ همچنین بهای خدمات پسماند بر مبنای مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد: قبوض عوارض شهرداری که به تازگی در سطح شهر اصفهان توزیع شده مربوط به عوارض نوسازی، و عوارض کسب و پیشه است که پرداخت قبوض ماهیت سالانه دارد، بدان معنا که از اول تا آخر سال امکان پرداخت وجود دارد و مهلت پرداخت آن تا پایان اسفند ماه هرسال است.

آخوندی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان جهت تسهیل پرداخت عوارض اقدام به توزیع فیش در سه مرحله در سال جاری کرده که شهروندان خوش حساب در حوزه نوسازی از ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی برخوردار خواهند شد و در صورت بدحسابی و پرداخت نکردن تا پایان سال، جریمه ۹ درصد شامل حال آنها می شود.

وی با بیان اینکه مرحله نخست توزیع فیش عوارض در تیرماه سال جاری انجام شد، گفت: مرحله دوم توزیع قبوض در آبان‌ماه امسال انجام خواهد شد و مهلت پرداخت آن تا پایان آذرماه ۹۸ در نظر گرفته شده است.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان اظهار کرد: آخرین مرحله توزیع قبوض عوارض در بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود که مهلت پرداخت آن تا روز ۲۹ اسفندماه ۹۸ خواهد بود.

کد خبر 395680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.