۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
سی‌تی‌اسکن درختان شهرکرد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: یک‌هزار اصله از درختان فضای سبز مرکز چهارمحال و بختیاری با استفاده از دستگاه توموگرافی معاینه سرپایی و سی تی اسکن شد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا کاظمی، اظهار کرد: توموگرافی یک‌هزار اصله درخت فضای سبز به منظور تشخیص درختان سالم و غیرسالم از یکدیگر انجام شد.

وی افزود: حفظ درختان و جلوگیری از قطع بی‌مورد آن‌ها، شناسایی و ترمیم درختان خطرساز در سطح شهر، بررسی وضعیت سلامت درختان و ارایه پیشنهادات کاربردی به منظور پیشگیری، درمان یا مقاوم‌سازی درختان سرپا و حتی خطرساز از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد تصریح کرد: در این طرح نمونه‌های درختی با دستگاه توموگرافی از سوی متخصصان بررسی و معاینه شد.

کاظمی یادآور شد: پس از معاینه بالینی درختان، معایب و آسیب‌های آن‌ها به‌طور علمی و دقیق مشخص و ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت علاوه بر ارزیابی درخت و بررسی میزان خطر سقوط در صورت لزوم نسبت به حمایت از درخت و جلوگیری از تخریب، شکست و سقوط آن اقدام و از قطع بی‌مورد درختان و به خطر افتادن امنیت جانی و مالی شهروندان جلوگیری خواهد شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: تکیه بر دانش فنی و بومی توموگرافی به لزوم تغییر اصولی رویکرد هرس، سبک‌سازی و اصلاح تاج پوشش درختان شهر با دیدگاه تعادل بیومکانیکی درختان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کاظمی تاکید کرد: نتایج تحلیل نهایی اجرای این طرح که با همکاری دانشگاه شهرکرد و یک شرکت دانش‌بنیان انجام شده به زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 395677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.