لایروبی مناسب رود دره‌ها مانع از بروز سیل در تهران شد

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از دلایل جاری نشدن سیل در تهران در پی بارش‌های اخیر، لایروبی مناسب معابر و روددره‌ها بود، گفت: به طور قطع حذف زباله از معابر در کاهش آب‌گرفتگی‌ها نقش اساسی دارد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونین، مشاورین و شهرداران با اشاره به بارش‌های اخیر باران در پایتخت، اظهار کرد: از هفته پیش از بارندگی‌ها، تمام همکاران من پای کار بودند و مرخصی‌ها لغو شده بود. واقعیت این است وقتی میزان بارندگی تا این حد بالاست قطعا نگرانی از وقوع سیل پیش می‌آید، اما با اقدامات پیشگیرانه و حضور به‌موقع همکاران ما در شهرداری تهران تنها یک مشکل جدی داشتیم و بقیه آب‌گرفتگی‌ها خیلی زود کنترل شد.

شهردار تهران تصریح کرد: آن چه اتفاق افتاد نتیجه کار جمعی بود، البته ایرادات و آب‌گرفتگی‌ها برخلاف میزان بارش زیاد باران باید رفع و برای آن‌ها برنامه‌ای تدوین شود.

حناچی با تاکید بر اینکه از این پس مسئولیت چنین حوادثی را از شهرداران مناطق می‌خواهیم، گفت: همه باید مسئولیت‌پذیر باشند و شهرداران مناطق با توجه به آشنایی با منطقه خود باید برای نقاط حادثه‌خیز برنامه‌ریزی و راهبرد داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل جاری نشدن سیل در تهران، لایروبی مناسب معابر و روددره‌ها بود، خاطرنشان کرد: به طور قطع حذف زباله از معابر در کاهش آب‌گرفتگی‌ها نقش اساسی دارد. تلاش همکاران ما در پاکسازی معابر از زباله‌ باید به نمایش گذاشته شود و با اطلاع‌رسانی درست به شهروندان، فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه صورت گیرد.

شهردار تهران با اشاره به عذرخواهی خود از مردم تهران بابت آب‌گرفتگی‌ها گفت: ما ابایی از عذرخواهی از مردم نداریم. مردم ولی‌نعمت ما هستند و خدمت به آن‌ها و عذرخواهی درباره کاستی‌ها افتخار ما است.

حناچی اظهار کرد: با توجه به اینکه تا پایان آبان ماه بارش خاصی نخواهیم داشت باید این فرصت را غنیمت بشماریم و هوشمندانه عمل کنیم؛ به این معنی که نقاطی که به ویژه در شریان اصلی دچار آب‌گرفتگی شدند را برطرف کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 395675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.