عجایب شهر/ بلندترین ساختمان در جمهوری چک با الهام از تغییرات اقلیمی

داوید چرنی، مجسمه‌ساز اهل جمهوری چک، با همکاری یکی از معماران مشهور هموطن خود به نام توماس سزار، با الهام از تغییرات آب‌وهوایی آسمان‌خراشی خارق‌العاده طراحی کرده‌اند که اگر ساخته شود بلندترین برج در کشور جمهوری چک خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آسمان‌خراش طراحی شده که مانند یک کشتی شکسته غول‌پیکر خواهد بود، Top Tower نام دارد و با ارتفاعی برابر با ۴۵۰ فوت در شهر پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک، احداث خواهد شد. سازندگان این برج قصد دارند سازه‌ای چند منظوره با استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی احداث کنند که علاوه بر آپارتمان‌های اجاره‌ای مسکونی یک فضای عمومی و واحدهای تجاری متعددی را در بر خواهد گرفت.

آسمان‌خراش Top Tower قرار است در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های متروی شهر پراگ و در همسایگی منطقه پیاده‌روی یک کیلومتری جدید این شهر احدث شود. این منطقه خارج از محدوده محافظت شده شهری است و از مرکز شهر بسیار فاصله دارد و در نتیجه باعث ایجاد اختلال در بافت تاریخی شهر نمی‌شود. طراحان در نظر دارند در بالاترین قسمت برج جدید یک فضای عمومی زیبا بسازند تا بازدیدکنندگان از طریق آن به طور کامل بر دورنمای شهر پراگ اشراف داشته باشند.

آپارتمان‌های مسکونی اجاره‌ای آسمان‌خراش Top Tower بخش اعظم این برج چندمنظوره را تشکیل خواهد داد، در حالی‌که قرار است دفاتر اداری، مراکز فرهنگی متعدد و فروشگاه‌های خرده فروشی نیز در طبقات پایین ساخته شود. سازندگان در نظر دارند سازه‌ای به شکل یک کشتی شکسته نیز احداث کنند که به ساختمان Top Tower تکیه داده است و به عنوان فضاهای عمومی خارج از محوطه داخلی ساختمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این کشتی همانند فلز زنگ زده رنگ‌آمیزی خواهد شد تا تغییرات آب‌وهوایی را در ذهن بازدیدکنندگان یادآوری کند. پارکینگ ساختمان جدید در قسمت زیرزمینی آن بنا خواهد شد.

کد خبر 395647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.