۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
ساماندهی وانت‌بارهای شاهرود

سرپرست معاونت خدمات شهری شاهرود از جانمایی هشت نقطه برای ساماندهی وانت‌بارهای شهری خبر داد.

به گزارش ایمنا، امیر عرب اسماعیلی با بیان اینکه برای رفع معضل سد معبر، فرهنگسازی و ایجاد بستر تعامل با شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است.

وی تاکید کرد: در مبارزه با این پدیده باید مولفه‌های اجتماعی، فرهنگی و ارشادی بر نگاه امنیتی غالب باشد، اما این به معنای خود داری مدیریت شهری در برخورد قاطع با متخلفان نیست.

سرپرست معاونت خدمات شهری شاهرود افزود: پدیده سد معبر تضییع کننده حقوق شهروندان است که باعث ایجاد چهره نامناسب در شهر می شود.

عرب اسماعیلی با بیان اینکه در پدیده رفع سد معبر باید کسبه و صاحبان مغازه ها پیشگام باشند و در کنار آن مسئولان مربوطه مانند نیروی انتظامی نیز به عنوان ضابط قضایی این مهم را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: اجرای قانون سد معبر ضمن تامین و حفظ حقوق شهروندان، موجب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش آنان می شود.

عرب اسماعیلی با بیان اینکه دستفروشان و دوره گردهایی که با سد معبر نسبت به تضییع حقوق شهر و شهروندان اقدام کنند، با آنان برخورد قانونی خواهد شد، اظهار کرد: نباید نسبت به پدیده دست‌فروشی با ترحم نگریست و از تاثیر منفی آن بر روح و روان شهروندان بی تفاوت گذشت، چراکه ساماندهی آنان در بازار چه‌های محله‌ای و اجاره غرفه با قیمت مناسب به فعالان این عرصه، بهترین راهکار برای ریشه کنی معضل دست فروشی است.

وی با بیان اینکه فضای مورد استفاده دست‌فروشان و وانت‌بارها یک محیط عمومی است و استفاد از محیط تجاوز به حقوق شهروندی محسوب می‌شود، عنوان کرد: در راستای ساماندهی وانت‌بارها مدیریت شهری شاهرود با جانمایی ۸نقطه در شهر موقعیتی را فراهم آورده که این افراد می‌توانند بدون مزاحمت برای شهروندان، کسبه و حفظ نظم و انضباط شهری به کسب و کار خود ادامه دهند.

کد خبر 395644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.