سقوط آزاد شاخص کل بورس امروز ۱۳ آبان

شاخص کل بورس تهران که از ابتدای روند کاری امروز خود وارد فاز افزایشی شد، در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه و ۱۲ و ۵۰ دقیقه موج های افزایشی را تجربه کرد و در نهایت با چهار هزار و ۲۸۴ واحد کاهش به کار خود پایان داد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل در بازار بورس امروز دوشنبه_۱۳ آبان ماه_چهار هزار و ۲۸۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۴ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۵۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۷۸۸ واحد کاهش به ۸۵ هزار و ۳۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۲۷ واحد افت به ۵۷ هزار و ۴۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز چهار هزار و ۹۵۸ واحد کاهش و به رقم ۳۴۸ هزار و ۶۱۸ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و ۳۸۰ واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۵۱۱ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با ۳۸ واحد، سرمایه گذاری البرز (هلدینگ) ( والبر) با ۳۴ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۳۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با ۳۱۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۱۷ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۷۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۴۸ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۴۱ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۳۵ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۳۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

بر اساس این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، بانک صادرات ایران، مس شهید باهنر و س. صنایع شیمیایی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۸۷ میلیون و ۶۵۵ هزار برگه سهم به ارزش یک میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال داد و ستد شد.

کد خبر 395643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.