معافیت هلال احمر از پرداخت مالیات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند هلال احمر از پرداخت مالیات بر بودجه دولتی اختصاص یافته شده به این سازمان، معاف شود.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه طرح استفساریه بند دو ماده دو قانون مالیات‌های مستقیم را با ۱۶۸ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

در این استفساریه آمده است جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی مشمول حکم بند دو ماده دو قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۲۲/ ۱۱/ ۱۳۸۰ است.

بر اساس این مصوبه، جمعیت هلال احمر نباید به ازای بودجه‌ای که از دولت می‌گیرد مالیات بدهد و به عبارت دیگر هلال احمر معاف از مالیات است.

در جریان بررسی این استفساریه، جلیلی، معاون پارلمانی وزارت اقتصاد تصریح کرد: در حال حاضر این تکلیف قانونی در حال انجام است و قانونگذار یعنی سازمان مالیاتی از هلال احمر مالیات نمی‌گیرد، لذا تکلیف جدیدی به دولت تحمیل نمی‌شود.

حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی در واکنش به این صحبت‌ اظهار کرد: دولت در حالی می‌گوید که این معافیت در حال حاضر اعمال می‌شود که سازمان مالیاتی از هلال احمر خواستار پرداخت مالیات بر درآمدهای عمومی و اختصاصی شده است در حالی که مطابق با این استفساریه هلال احمر نباید برای بودجه دولتی مالیات بدهد.

لازم به ذکر است مصوبه امروز مجلس در صورت تایید نهایی شورای نگهبان اجرایی است.

کد خبر 395636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.