جمع‌آوری بیش از ۴۹۰ انبار غیرمجاز ضایعات در سطح شهر مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از شناسایی و جمع آوری ۴۹۰ انبار غیرمجاز ضایعات بازیافتی از سطح شهر خبرداد.

علیرضا صحراگرد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح جمع آوری زباله گردها از مردادماه امسال آغاز شده و در هر منطقه توسطه سه اکیپ به صورت ۲۴ساعته در حال اجرا است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد سه اکیپ دیگر در هر منطقه به عنوان پشتیبان برای جمع آوری زباله گردها به صورت آماده باش هستند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۰نفر زباله‌گرد جمع آوری و ۲۸۵ خودرو غیرمجاز جمع آوری زباله توقیف و به پارکینگ منتقل شده است، همچنین ۹۲ هزار و ۹۸۶ کیلوگرم زباله خشک از این زباله گردها نیز جمع آوری شده است.

صحراگرد با بیان اینکه زباله‌گردها باعث پراکنش زباله و فروش مواد بازیافتی به مراکز غیرمجاز بازیافت می شود، ادامه داد: مراکزی که با بازیافت غیر اصولی و بدون رعایت مسائل بهداشتی با بازگرداندن این مواد آلوده به سطح جامعه، سلامت عمومی جامعه را مورد تهدید قرار می دهند. به همین منظور برای مقابله با این مراکز غیر مجاز تا کنون که  ۴۹۳ انبار غیرمجاز شناسایی و اعمال قانون شده اند.

وی اظهار کرد: اگر شهروندان تفکیک زباله را از مبدا به درستی انجام دهند و زباله های خود را در ساعت مقرر شده تحویل نیروهای جمع آوری زباله در مناطق مختلف شهری دهند، دیگر شاهد حضور زباله گردها در سطح شهر و به مخاطره افتادن سلامت عمومی جامعه نخواهیم بود.

کد خبر 395630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.