اجرای پروژه‌های پدافندغیرعامل شهرداری ساری

رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری ساری از اجرای پروژه‌های پدافند غیرعامل این شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسن کلانتری اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای فاز دوم پروژه هدایت آب‌های سطحی و جاگذاری لوله‌های کاروگیت در خیابان قارن ساری و فیبرسازی برای نصب دوربین‌های کنترل نظارت شهری توسط سازمان فاوا پروژه‌هایی است که با ماهیت پدافند غیرعامل اجرا شد.

 رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری ساری با بیان اینکه ظرفیت شهرداری‌ها در اجرای اصول و اهداف پدافند غیر عامل، گسترده و ارزشمند است، افزود: باید از این مزیت‌ها به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شود.

کلانتری تصریح کرد: این ظرفیت‌ها به خصوص در بخش‌های ساخت و ساز، ایمنی و آتش‌نشانی، اسکان و شناسایی و تفکیک مناطق خطر آفرین حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کارکردهای فرهنگی شهرداری‌ها، اظهار کرد: در  زمینه‌های مختلف، آگاه سازی و اطلاع‌رسانی مناسب از مباحث پدافند غیر عامل برای شهروندان می‌تواند از جمله فعالیت‌های شهرداری ها در این موضوع مهم و اساسی باشد.

 رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری ساری با بیان اینکه آموزش در حوزه پدافند غیر عامل و برگزاری دوره آموزش CBRN با موضوع تهدیدات، هسته‌ای، پرتوی، شیمیایی و زیستی مهم و حساس است، تاکید کرد: برگزاری دوره‌های خدمت غواصی برای آتش‌نشانان ساری، برگزاری کارگاه آموزشی جستجو در دود، تهویه و اطفای حریق در مرکز استان و تجهیز خودروهای آتش‌نشانی به تجهیزات CBRN  برای نخستین بار از اقدامات پدافند غیرعامل شهرداری ساری است.

کد خبر 395612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.