مزایای ۳ روز تعطیلی هفتگی برای کارکنان مایکروسافت چه بود؟

اخیرا یک پروژه آزمایشی در مایکروسافت ژاپن انجام شده که نشان می‌دهد کارمندان این شرکت در هفته‌ کاری چهار روزه، عملکرد بهتری خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، ماه اوت امسال (مرداد)، مایکروسافت ژاپن پروژه‌ اصلاح کار را برای کارکنان خود آغاز کرد و به ‌مدت یک ماه، سه روز آخر هفته برای کارکنان این شرکت تعطیل اعلام شد. این مرخصی با همان حقوق قبلی بود و تأثیری بر دیگر تعطیلات کارمندان نگذاشت؛ درنتیجه کارکنان علاوه‌ بر تعطیلات همیشگی، به‌ طور کلی سه روز آخر هفته را نیز تعطیل بودند.

نتایج این آزمایش حاکی از شادتربودن کارمندان و بهبود روحیه‌ کاری آن‌ها بود؛ سه روز تعطیلی هفتگی باعث شد کارکنان این شرکت در ماه ۲۵.۴ درصد کمتر مرخصی بگیرند. افزون بر این، آن‌ها زمان کمتری در محل کار خود گذراندند؛ درنتیجه مصرف برق این شرکت حدود ۲۳.۱ درصد کمتر شد و چاپ صفحات کاغذی نیز ۵۸.۷ درصد کاهش یافت.

موضوع قابل توجه اینکه میزان بهره‌وری و سود شرکت ۳۹.۹ درصد افزایش یافت؛ درپایان این پروژه، ۹۲.۱ درصد کارکنان مایکروسافت از این روند کاری راضی بودند، بدین معنا که آن‌ها از انجام کارهای زیادتر در زمان کمتر، رضایت بیشتری دارند.

در این پروژه ۲ هزار و ۳۰۰ کارمند شرکت کردند؛ شرکت مایکروسافت قصد دارد به دلیل نتایج مثبت، این پروژه را در تابستان سال آینده تکرار کند. اگرچه این رویکرد ممکن است برای همه‌ شرکت‌ها و کارمندان مؤثر نباشد، قطعا بسیاری از کارکنان و کارمندان ترجیح می‌دهند کارهای خود را در روزهای کمتری از هفته و به‌ صورت فشرده انجام دهند.

منبع: زومیت

کد خبر 395611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.