بودجه ۷۲.۵ میلیارد تومانی برای خدمات شهری منطقه ۶

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: بودجه منطقه شش برای پروژه‌های خدمات شهری، فعالیت‌های زیست‌محیطی، فضای سبز و مجموع پروژه‌های حوزه معاونت خدمات شهری بالغ بر ۷۲.۵ میلیارد تومان است که خوشبختانه این بودجه جذب شده و مشکلی از نظر هزینه نداریم.

حسین امیری در حاشیه دیدار مردمی شهرداری اصفهان با اهالی منطقه شش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این منطقه به لحاظ مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بیشتر فضاهای پیرامونی منطقه شش در اختیار پادگان‌ها قرار دارد و شهرداری اصفهان در صدد انجام رایزنی برای استفاده از ظرفیت فضای پادگان‌ها به عنوان فضاهای سبز و اجرای پروژه‌های پیش‌بینی شده در این منطقه است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه مساحت رفت و روب در منطقه شش بیش از هفت درصد مساحت کل شهر است، تصریح کرد: روزانه حدود سه میلیون متر مربع از معابر این منطقه توسط کارکنان حوزه شهری رفت و روب و نظافت می‌شود.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه شش، افزود: سرانه فضای سبز نسبت به سایر مناطق با حدود ۳۰ مترمربع بسیار خوب و در رتبه دوم مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان است.

امیری ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزارمترمربع فضای سبز در منطقه شش وجود دارد که می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر کاهش آلایندگی‌ها و همچنین تأمین سرانه‌های بازی و تفرجگاهی شهروندان داشته باشد.

وی با اشاره به تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز، گفت: بخشی از آب مورد نیاز را از پساب تصفیه شده که فعالیت های شیمیایی بر روی آن صورت می گیرد استفاده می‌کنیم و بخشی از آن را منابع آب رودخانه چاه‌های نزدیک به رودخانه و همچنین چاه‌های آبی که در منطقه پیش بینی شده استفاده می شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: به دلیل گستردگی منطقه شش و ادامه فضای سبزی که از این منطقه آغاز می‌شود، تا به سمت خوراسگان امتداد می‌یابد با هماهنگی و تعاملی که با سازمان آب منطقه‌ای داشتیم سعی می‌کنیم که از آب‌های خاکستری استفاده کنیم و کار تصفیه آنها را انجام بدهیم.

وی افزود: برای آبیاری جنگل شرق به وسعت یک هزار و ۲۰۰ هکتار از پروژه پساب تصفیه شده پیش بینی شده است.

امیری با اشاره به تعداد ایستگاه‌های پسماند در منطقه، گفت: در این منطقه با توجه به جمعیت بالایی که ساکن هستند، تعداد هفت ایستگاه پسماند وجود دارد که کار جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه برای مبلمان شهری، اسباب بازی‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه شش اقدامات خوبی صورت گرفته، اما نیاز به احداث سرویس های بهداشتی بیشتری در منطقه به خصوص در حاشیه زاینده رود به دلیل محور گردشگری و تفرجگاهی، احساس می‌شود، گفت: از این رو مقرر شد شهرداری منطقه شش برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و مسافران در چندین نقطه سرویس‌های بهداشتی احداث کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: منطقه شش به ضلع جنوب محدوده اراضی بهارستان و همچنین راه آهن و سیتی سنتر محدود است و نسبتاً فضای گسترده‌ای را به عنوان خدمات در این منطقه داریم به طوری که از شش هزار و ۷۰۰ هکتار حریم شهر بالغ بر یک هزار و ۲۵۵ هکتار در داخل محدوده و حدود یک پنجم مساحت در حریم شهر است.

امیری اظهار کرد: بودجه منطقه شش برای پروژه های خدمات شهری، فعالیت های زیست محیطی، فضای سبز و مجموع پروژه های حوزه معاونت خدمات شهری بالغ بر ۷۲.۵ میلیارد تومان است که خوشبختانه این بودجه جذب شده و مشکلی از نظر هزینه نداریم.

کد خبر 395609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.