دانش‌آموزان سمنانی پسماند خشک تحویل بدهند، جایزه دریافت کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: دانش‌آموزان سمنانی می‌توانند پسماند خشک، کاغذها و تراکت و بروشورها را به ایستگاه سازمان مدیریت پسماند تحویل داده و جایزه دریافت کنند.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا پیوندی از برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان خبر داد و اظهار کرد: در راهپیمایی ۱۳ آبان ایستگاه صلواتی سازمان، میزبان شهروندان است که در این ایستگاه علاوه بر برنامه‌های آموزشی فرهنگی، کیسه‌های پارچه‌ای کفش نمازگزار، کیسه نان و کیسه زباله خودرو به صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان سمنانی نیز که حضور پر رنگی در راهپیمایی ۱۳ آبان دارند می‌توانند در پایان مراسم راهپیمایی‌ پسماند خشک، کاغذها و تراکت و بروشورها را به ایستگاه سازمان مدیریت پسماند تحویل داده و جایزه دریافت کنند.

پیوندی با اشاره به هدف از برگزاری این برنامه آموزشی فرهنگی تصریح کرد: این فراخوان با شعار «کاغذ زباله نیست» برای دومین سال متمادی برگزار می‌شود. هر سال در راهپیمایی‌ها شاهد حجم بسیاری از کاغذها هستیم که در خیابان و معابر رها شده‌اند و با توجه به اینکه برای تهیه یک برگ‌ کاغذ ۱۷ درخت قطع می‌شود که با مدیریت صحیح پسماندهای شهری می‌توانند تهدیدهای زیست‌محیطی را به فرصتی برای صرفه‌جویی در انرژی و حفظ منابع طبیعی و سرمایه ملی تبدیل کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان درخصوص دیگر اقدامات این سازمان در استقبال از این روز پرشکوه، خاطرنشان کرد: روز گذشته مسیر راهپیمایی رفت و روب، پاکسازی و پسماندها و شاخ و برگ‌ها توسط یک دستگاه نیسان جمع‌آوری شده و سطل‌های زباله به صورت مکانیزه شستشو شدند و از صبح روز راهیپمایی ساعت ۵ صبح ۵۰ پاکبان جهت پاکسازی از قبل راهپیمایی درعین مراسم و اتمام راهپیمایی آماده‌باش و ۱۰ عدد سطل زباله یک هزار و ۱۰۰ لیتری نیز در مسیر و ایستگاه‌های مستقر در راهپیمایی جاگذاری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امید است که با حضور پرشور و مشارکت شهروندان و دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان، شاهد راهپیمایی بدون زباله باشیم و یادمان نرود کاغذها زباله نیستند؛ به حرمت دستان همیشه خسته پاکبانان شهرمان از رها کردن زباله در معابر و شهرمان خودداری کنیم.

کد خبر 395604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.