اجرای طرح «دستچین» در ۸ بازار کرج

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج به اجرای طرح موفق دستچین میوه در بازار روزهای تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته خرید میوه دستچین در بازار روزهای کرج مرسوم نبود و شهروندان میوه‌های مورد نیاز خود را به صورت درهم خریداری می‌کردند.

به گزارش ایمنا، عباس وحیدی، اظهار کرد: از آنجا که عرضه دام زنده که پیش از این به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر کرج انجام می شد و عوارض بهداشتی و زیست محیطی را به همراه داشت، از این پس و با احداث مرکز دائمی عرضه دام زنده در شهر، به صورت متمرکز انجام می گیرد.

وی افزود: این مرکز در زمینی بالغ بر پنج هزار متر مربع در منطقه خط چهار حصار واقع شده است که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و امید است تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج  اضافه کرد: این اقدام برای نخستین بار در کرج انجام می شود و هدف از احداث این مرکز، علاوه بر متمرکز کردن این صنف، جلوگیری از انتشار آلودگی های بهداشتی و زیست محیطی در شهر است.

وحیدی با اشاره به نقش مهم شهرداری ها و به تبع آن سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج، در خصوص احداث جایگاه متمرکز به منظورعرضه دام بهداشتی یادآور شد و افزود: با اجرایی شدن این طرح،علاوه بر بهداشتی بودن عرضه دام زنده شاهد نظارت مستقیم دامپزشکی در بحث ذبح خواهیم بود و در این خصوص از جابجایی عوامل بیماری زا در جمعیت های دامی نیز جلوگیری می شود.

وی به اجرای طرح موفق دستچین میوه در بازار روزهای تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته خرید میوه دستچین در بازار روزهای کرج مرسوم نبود و شهروندان میوه‌های مورد نیاز خود را به صورت درهم خریداری می‌کردند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج ادامه داد: با توجه به درخواست مکرر شهروندان برای خرید میوه‌های با کیفیت‌تر، امکان خرید میوه دستچین در هشت بازار روز و ۱۴ غرفه مهیا شده است که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وحیدی ادامه داد: براین اساس، اجرای این طرح مزایایی را برای شهروندان در پی داشت که می توان به اصلاح الگوی مصرف و کمک به اقتصاد خانوارها و همچنین ایجاد رقابتی سالم میان غرفه داران مستقر در بازار روزها اشاره کرد.

وی با اشاره به نظارت جدی بر فعالیت غرفه داران بازار روزها گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت برخورد با هرگونه تخلف احتمالی، مراتب را به مدیران میادین و روسای بازار روزها گزارش کنند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج گفت: کیفیت مطلوب، قیمت مناسب، تنوع محصول و مشتری مداری، چهار اصلی هستند که اجرای آن‌ها در میادین و بازارهای میوه و تره بار با جدیت و دقت دنبال می‌شود.

کد خبر 395602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.