برخورد با خودروهای متخلف تانکر حمل فاضلاب در زاهدان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان با اشاره به اینکه تاکنون خودورهای ویژه تخلیه فاضلاب خانگی و یا لجن‌ کش بسیاری در سطح شهر جریمه و توقیف شده‌ اند، از برخورد شدید با رانندگان متخلف این خودروها خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد عمر حسین زهی زمانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: معمولاً این خودروها اقدام به تخلیه فاضلاب خانگی در حواشی و اطراف شهر می‌کنند که متأسفانه این پسماندهای فاضلاب موجب آلودگی شدید محیط و یوع بیماری های عفونی و واگیردار می‌شود. 

وی ادامه داد: روزانه حجم زیادی از فاضلاب‌های خانگی در محیط اطراف شهر تخلیه می شود و به رغم پیگیری‌ها، برخوردهای قضایی و قهری، همچنان این تخلیه در حاشیه شهر ادامه دارد و بارها در حواشی شهر تکرار شده که ضابطان قضایی سازمان موظف شده‌اند به صورت اکیپ هایی در طول شبانه روز در حاشیه شهر اقدام به گشت زنی نمایند و در صورت مشاهده و یا گزارش با رانندگان آن خودروها شدیدا برخورد نمایند. 

حسین زهی زمانی با اشاره به وضعیت تانکرهای فاضلاب فعال درسطح شهر نیز گفت: به طور متوسط روزانه ۱۵ الی ۲۰ دستگاه تانکر فاضلاب در موقعیت دفن پسماند تخلیه می گردد، که این میزان معادل ۱۵۰ متر مکعب فاضلاب خانگی می باشد که تعداد زیادی نیز غیر مجاز  اقدام به تخلیه می کنند که در صورت رؤیت توسط ضابطان قضایی سازمان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 

وی با اشاره به مجازات رانندگان متخلف عنوان کرد: در صورت مشاهده و یا گزارش توسط مردم، نیروهای ضابط قضایی سازمان خودروی تخلیه فاضلاب را توقیف کرده و راننده را برای رسیدگی به تخلفش به مقامات  قضائی معرفی می‌کنند.

رئیس سازمان با بیان اینکه تخلیه این پسماندها، آلودگی شدیدی را به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: رهاسازی و تخلیه فاضلاب در حواشی شهر، خاک و آب را به شدت دچار آلودگی می‌کند، به‌طوری‌که پاکسازی محیط از این آلودگی‌ها بسیار سخت و دشوار است.

حسین زهی زمانی گفت: رانندگانی که قصد تخلیه فاضلاب خانگی را دارند می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند مراجعه کنند و با اخذ دفترچه تخلیه بار در سایت دفن پسماند( مکانی که جهت تخلیه فاضلاب ) در نظر گرفته شده است نسبت به تخلیه تانکر فاضلاب خود اقدام نمایند.

کد خبر 395594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.