برگزاری ۴۷ دوره آموزشی ناوبران ناوگان حمل بار درون شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان از برگزاری ۴۷ دوره آموزشی ناوبران ناوگان حمل بار درون شهری خبر داد و گفت: از تابستان سال ۹۴ تاکنون ۴۷ دوره آموزش جهت ناوبران ناوگان حمل بار درون شهری با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت رانندگان برگزار شده است.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دوره آموزشی ناوبران ناوگان حمل بار درون شهری شش هزار و ۱۲۷ ناوبر شرکت کرده و در مجموع ۷۹ هزار و ۶۵۱ نفر- ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه با اشاره به افزایش بهره‌وری و ارتقای درآمد شاغلان حمل و نقل عمومی با حضور کارشناسان ارشد سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری آموزش‌هایی ارائه می‌شود، افزود: آموزش‌هایی در خصوص معاینه فنی و نحوه نگهداری خودرو و شناخت آلودگی‌های زیست محیطی خودروها از دیگر سرفصل‌های دوره‌های آموزشی ناوبران ناوگان درون شهری به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان نقشه‌خوانی شهر، شهرشناسی همچنین آشنایی با کارکرد تجهیزات حمل و نقل هوشمند توسط اساتید معاونت حمل و نقل و ترافیک را از دیگر سرفصل‌های دوره‌های آموزشی ناوبران حمل بار عنوان کرد و گفت: آشنایی با اصول ایمنی حمل بار و نحوه بستن بار همچنین کمک‌های اولیه در سوانح رانندگی و امداد و نجات و آشنایی با اصول حفظ بهداشت شغلی توسط کارشناسان امداد و نجات هلال احمر در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

برگزاری دوره جامع معاینه فنی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان از برگزاری دوره جامع معاینه فنی برای تمام مراکز معاینه فنی اصفهان خبر داد و گفت: این دوره با حضور  بیش از ۴۰ نفر از مدیران و بیش از ۱۰۰ نفر از کارشناسان مراکز معاینه فنی استان برگزار شد.

اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که در هفته گذشته توسط سازمان مدیریت حمل ونقل بار به عنوان راهبر و کارگزار شهرداری اصفهان برای مدیریت و نظارت بر مراکز معاینه فنی انجام شد، برگزاری دوره جامع معاینه فنی برای تمام مراکز معاینه فنی اصفهان بود که با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها و دفتر فنی استانداری اصفهان برپا شد.

وی افزود: در روز نخست این دوره، آموزش‌های لازم در ارتباط با ارتقاء استانداردها، مشکلات احتمالی مراکز معاینه فنی و شیوه رفع آنها به مدیران مراکز معاینه فنی ارایه و در روز دوم نیز مسایل تخصصی‌تر ویژه کارشناسان مراکز معاینه فنی مطرح شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این دوره با توجه به اطلاعاتی که از سامانه سیمفا استخراج شده بود، ایرادها و انحراف معیارها از استاندارد معمول کشور به مراکز معاینه فنی همچنین شیوه احداث و راه‌اندازی مراکز معاینه فنی جدید با پروتکل‌ها و قوانین جاری مطرح و پیرامون بهبود کیفیت ارایه خدمات در مراکز معاینه فنی بحث و تبادل نظر انجام شد.

وی گفت: با جمع بندی‌ها موارد اعلام شده در دوره جامع معاینه فنی برای تمام مراکز معاینه فنی اصفهان، مقرر شد این روند در سایر شهرهای کشور نیز استمرار داشته باشد.

«علیرضا صلواتی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان و رئیس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان نیز در این خصوص ضمن اشاره به وضعیت آلودگی و سهم آلاینده ها در هوای شهر اصفهان به خصوص منابع متحرک آلاینده‌ها که سهم عمده‌ای را در این میان به خود اختصاص داده اند، بر ضرورت انجام معاینه فنی خودروها و توجه ویژه سایر شهرداری‌های استان به این مقوله تأکید کرد.

وی از اجرای طرح LEZ و انجام معاینه فنی برتر در آینده ای نزدیک در کلان شهر اصفهان خبر داد و افزود: دریافت کارت معاینه فنی خودرو برای کاهش آلودگی هوای شهر بسیار مهم است، از این رو شهرداری اصفهان با ارائه بخشنامه ای این اقدام را ابتدا از خود شروع کرد و اتوبوس ها و خودروهای شهرداری برای دریافت معاینه فنی اقدام کردند.

کد خبر 395582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.