لزوم مشارکت دانش‌آموزان در رویدادهای شهری

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویدادهای شهری می‌تواند سبب آشنایی دانش‌آموزان با واقعیت‌های زندگی پیرامونیشان شده و زمینه مشارکت آنان را ایجاد کند.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های سیال و قابل رشد بوده و قابلیت هدایت و برنامه‌ریزی برای جامعه در آینده را دارند، اظهار کرد: باید بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه تربیتی هر کشوری به دانش‌آموزان اختصاص یابد زیرا دانش‌آموزان پویای یک کشور سرنوشت آن را رقم خواهند زد و ۱۳ آبان نیز به خاطر همین اثربخشی به نام دانش‌آموز نامگذاری شده است.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در پاسخگویی به نیازهای فرهنگی، اجتماعی و حتی استراتژی‌های سیاسی اثرگذار بوده، فضای مهارتی را در جامعه تقویت کنند و رابطی بین حوزه خانواده و تعلیم و تربیت باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه آسیب‌های اجتماعی برای همه اقشار است اما تهاجم فرهنگی بیشترین تمرکز خود را روی نوجونان و جوانان گذاشته، ادامه داد: ترویج ارتباطات ناسالم این قشر را در معرص خطر قرار داده البته این بدین معنا نیست که دانش آموزان را همواره آسیب‌زا ببینیم بلکه آنان یک قشر نیازمند مراقبت هستند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و معلمان باید برای ارتقای سطح مهارت‌های اجتماعی آموزش ببینند تا با مهارت آموزی تجارب زندگی خود را کسب کنند زیرا بدون مهارت هر تجربه‌ای منجر به آسیب می‌شود.

محمدی اضافه کرد: اصفهان تجربه برگزاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان را دارد که می‌تواند سبب آشنایی دانش‌آموزان با واقعیت‌های زندگی پیرامونیشان شده و مانند هر رویداد شهری دیگری زمینه مشارکت آنان را ایجاد کند.

وی گفت: چنین رویدادهایی زمینه‌ای می‌شود برای دیده شدن، رشد و بالندگی ذهنی دانش‌آموزان و باعث ایجاد ارتباط قوی بین متولیان فرهنگ، آموزش، هنر و رسانه کشور می‌شود؛ اگرچه هنوز این اتفاق به‌طور کامل هنوز نیفتاده اما باید برای تحقق آن در سال‌های آینده برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 395568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.