معضل دریاچه سد مهاباد با تصرف‌ها و فاضلاب‌ها

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها از وزیر نیرو درخواست کرد نسبت به رفع تصرف اراضی دریاچه سد مهاباد و ورود فاصلاب به آن چاره‌جویی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی احمدزاده با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان غربی اظهار کرد: آقای اردکانیان فردا (سه‌شنبه) به استان سفر کرده و تصفیه خانه جدید شهر مهاباد را نیز افتتاح خواهد کرد؛ این افتتاح رویداد مهمی است، اما مردم مهاباد از وزیر نیرو انتظار دارند در این سفر به امورات اساسی‌تری رسیدگی کند.

وی به نگرانی‌های عمیق شهروندان مهابادی در خصوص وضعیت بحرانی اراضی و حریم‌های تحت مالکیت وزارت نیرو در حاشیه دریاچه سد مهاباد اشاره کرد و افزود: بارها رفع تصرف در این منطقه از سوی مسئولین وعده داده شده، اما تاکنون به جایی نرسیده است.

عضو شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: لازم است وزیر نیرو در این سفر پیگیر کیفیت حراست از حریم رودخانه ها، مسیل‌ها و خصوصا قنات‌های مهاباد شده و از وضعیت اسفبار آن نیز اطلاع یابد.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی مردم مهاباد ساماندهی وضعیت قنات‌های تاریخی واقع در محدوده قانونی شهر مهاباد بوده که یکی از دارایی های ارزشمند این شهر است اما اکنون درحال نابودی است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: ورود مستقیم فاضلاب چندین روستای بالادست به دریاچه سد مهاباد یکی دیگر از معضلات مهاباد است که بهداشت عمومی را تهدید می‌کند. به علاوه در چندین نقطه از شهر نیز فاضلاب وارد رودخانه مهاباد می‌شود که نیازمند چاره جویی است.

کد خبر 395562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.