خیز کالدرون برای فتح کارون؛ کدام قرمز مدعی می‌ماند؟

تیم فوتبال پرسپولیس امروز( دوشنبه) در چهارچوب رقابت های لیگ برتر فوتبال میهمان فولاد خوزستان است که از حساسیت های بالایی برخوردار است و می تواند یکی از دیدار های سرنوشت ساز هر دو تیم برای قهرمانی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران بعد از ظهر امروز – دوشنبه ۱۳ آبان – در ورزشگای شهدای فولاد شهر اهواز مقابل هم قرار می‌گیرند. سرخپوشان پس از دست رفتن دو امتیاز بازی خانگی‌شان برابر ماشین‌سازی، حالا به دنبال نتیجه‌گیری در اهواز هستند. فولاد نیز که این فصل با هدایت جواد نکونام رویای بازآفرینی روزهای خوب گذشته را در سر دارد تا به حال ۱۶ امتیاز کسب کرده و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در جایگاه ششم جدول جا خوش کرده‌است، عصر امروز به میدان می‌ رود تا سه امتیاز را برای خود در اهواز محفوظ نگه دارد. گفتنی است این رقابت نقش مهمی در ادامه فصل وحضور هر دو تیم در لیست بالانشینان لیگ و مدعیان قهرمانی دارد.

۱۰۱۵ روز شکست‌ناپذیری فولاد در اهواز

از آخرین پیروزی قرمزهای پایتخت مقابل فولاد در اهواز، ۱۰۱۵ روز می‌گذرد. آخرین باری که پرسپولیسی‌ها موفق به این مهم شدند به فصل هفدهم بازمی‌گردد که آن‌ها با گل‌های مهدی طارمی، وحید امیری و علی علیپور سرخ‌های جنوب را در ورزشگاه خانگی مجازات کردند.

البته سرخپوشان خاطره‌ی خوشی از آخرین حضور در فولادآرنا دارند. پرسپولیسی‌ها خرداد ماه سال  جاری در فینال جام حذفی داماش را شکست دادند و جام قهرمانی را بالای سر بردند. لیگ قبلی یاران افشین قطبی با پیروزی دو بر یک نوار نباختن‌های تیم برانکو را پاره کردند، شکستی که به قیمت از دست رفتن رکورد شکست‌ناپذیری در لیگ برای آن‌ها و تصاحب آن توسط سپاهان تمام شد.

احتمال جنجال دوباره چند ماه پس از فاجعه فینال حذفی

۱۱خرداد سال جاری در ذهن فوتبال دوستان ایرانی باقی مانده‌ است. شب زشت فوتبال ایران که در آن داماش و پرسپولیس در بی‌نظم‌ترین بازی‌های چند سال اخیر به مصاف هم رفتند. عدم رعایت قانون ۵۰ ۵۰ در بازی نهایی، صدای هواداران و مسئولان باشگاه داماش گیلان که مسافت دو هزار کیلومتری تا اهواز را پیموده‌ بودند را در آورد و آن‌ها تا لحظه حضور حامیان خود در سکوهای شهدای فولاد حاضر به مسابقه نشدند.

همین تعویق چند ساعته کافی بود تا از کنداکتور صداسیما گرفته تا جو فولاد آرنا را با مشکل روبرو سازد. درگیری‌های حاصل این بی‌برنامگی باعث درگیر شدن برخی هواداران بایکدیگر و همچنین آسیب‌زدن به مدرن‌ترین ورزشگاه ایران شد، اتفاقی که خاطر فولادی‌ها را از هواداران پرسپولیس به دلیل تخریب استادیوم خانگی مکدر کرده و حتی می‌تواند به نبرد سکوهای بازی امروز کشیده‌شود.

بعد از گذشت پنج ماه از آن حادثه، هوادران قرمز و زردپوش اهواز از سعید آذری مدیریت جدید این باشگاه خواستند تا قانون ۹۰ به ۱۰ تیم میزبان و میهمان را در بازی مقابل پرسپولیس رعایت شود. آذری‌ سال گذشته در جریان نبرد حساس ذوب آهن با پرسپولیس و در حالی که تقریبا نزدیک به هشتاد درصد فولادشهر به دست هوادان سرخ‌پوش افتاده‌بود سعی داشت تا از برگزاری این دیدار جلوگیری کند که با ممانعت یگان‌ویژه موفق به این امر نشد. مدیر عامل سابق ذوب آهن حالا از هواداران فولادی خواسته تا چند ساعت مانده به بازی در ورزشگاه حاضر شوند تا او نیز اجازه ندهد حقی از آنان ضایع گردد.

شجاع محروم، سید جلال و علیپور فیکس

شجاع خلیل زاده به دلیل دریافت کارت زرد چهارم در بازی مقابل ماشین سازی کاروان پرسپولیس در اهواز را همراهی نمی‌کند. برخی پیج‌های هواداری باشگاه پرسپولیس نیز به نقل از نزدیکان این باشگاه و برآوردی که از تمرین‎‌های چند روز گذشته این تیم داشته‌اند، احتمال می‌دهند تا سید جلال حسینی کاپیتان باتجربه آن‌ها برخلاف چند دیدار گذشته در بازی مقابل فولاد از ابتدا به میدان برود. همچنین به نظر می‌رسد کالدرون قصد دارد فرصتی دوباره به علیپور بدهد تا پنالتی چیپ هدر رفته خود برابر ماشین سازی را جبران و ذهنیت هواداران را نسبت به خود مثبت کند.

کد خبر 395557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.