پیمان خواهرخواندگی شهرها مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کند

شهردار شیراز گفت: پیمان خواهرخواندگی و برقراری مناسبات فرهنگی بین شهرها می‌تواند سبب نزدیکی مردم دو کشور شود.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در دیدار با سفیر آلمان اظهار کرد: حافظ یکی از سرمایه‌های فرهنگی شیراز و باعث خوشحالی است که مردم آلمان از دریچه نگاه گوته، حافظ و ایران را می‌شناسند؛ از این‌رو ما نیز هفته فرهنگی آلمان را با تاکید بر گوته برگزار کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت عظیم فرهنگی برای نزدیک کردن دو ملت بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: پیمان خواهرخواندگی و برقراری مناسبات فرهنگی بین شهرها می‌تواند سبب نزدیکی مردم دو کشور شود، از این‌رو کلانشهرهای جهان این مسیر را برای افزایش مناسبات فرهنگی خود استفاده کرده‌اند.

اسکندرپور با بیان اینکه شیراز پیمان خواهرخواندگی و دوستی با شهرهای وایمار و درسدن آلمان دارد، ادامه داد: امیدوارم با ارتقاء مناسبات سیاسی بین دو کشور، زمینه همکاری بین شهرها نیز توسعه پیدا کند.

شهردار شیراز با اشاره به همکاری‌های فنی شهرداری شیراز و درسدن در زمینه تراموا و حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: شیراز در زمینه همکاری بین شهرها اقدامات خوبی را با شهرهای مختلف دنیا از جمله درسدن آلمان انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک تورگردانان ایرانی و مجاری، گفت: با همکاری سفارت ایران در مجارستان این نشست را برگزار کردیم و این شرکت‌ها ظرفیت‌هایی را تعریف کردند تا بتوانیم تورهایی را در  شیراز، اصفهان و یزد داشته باشیم و از شرکت‌های گردشگری آلمان هم برای اجرای تور به ایران دعوت می‌کنیم.

هفته فرهنگی نماد خوبی از دوستی ایران و آلمان است

سفیر آلمان در ایران نیز در این نشست اظهار کرد: هفته فرهنگی نماد خوبی از دوستی ایران و آلمان است، دوستی از مردم و از روابط شهرها شروع می‌شود و هفته فرهنگی آلمان در ایران منجر به نزدکی بیشتر دو ملت می‌شود. از این رو برگزاری این هفته فرهنگی دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: به دلیل وجود مشکلات سیاسی، بسیار مهم است که ارزش‌هایی مثل حافظ و گوته را حفظ کنیم چون شعار مشترک حافظ و گوته صلح وفاداری و گوش کردن به طرف مقابل است.

وی با بیان اینکه روابط خواهرخواندگی و دوستی برای ما مهم است چون باعث می‌شود مردم با یکدیگر رابطه بهتری داشته باشند، افزود: از رابطه دوستی شیراز با شهر وایمار بسیار خوشحال هستم و استقبال می‌کنم. همچنین تمام تلاشم را برای عمیق‌تر شدن این دوستی خواهم کرد.

سفیر آلمان در ایران اضافه کرد: ایران و آلمان روابط دوستانه تاریخی دارند و این دوستی به خصوص در بخش هنر و بحث‌های روشن فکرانه بسیار عمیق است.

وی با ابراز خوشحالی از رابطه عاطفی که بین گوته و حافظ وجود دارد، تصریح کرد این روابط باعث ایجاد رابطه عاطفی بین ایران و مردم آلمان می‌شود و فرصت خوبی است تا از دوستی بین گوته و حافظ استفاده کنیم.

هفته فرهنگی آلمان در شیراز به مناسبت ۲۰۰ سالگی دیوان غربی-شرقی، از ۹ تا ١٣ آبان‌ماه به همت شهرداری شیراز و با همکاری سفارت آلمان در ایران برگزار شد.

کد خبر 395550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.