تصویب لایحه اجرایی بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهر بیرجند

شهردار بیرجد از تصویب لایحه تخریب و جمع‌آوری ساختمان‌ها و تاسیسات متعلق به شهرداری واقع در میدان ابوذر به منظور ایجاد میدان مرکزی شهر در جلسه شروای اسلامی این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این لایحه که به پیشنهاد شهرداری و با قید فوریت در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شد، بازارچه ابوذر و همه ساختمان‌ها و تاسیسات مربوط به شهرداری به استثنای ساختمان مرکزی شهرداری و ساختمان شورای اسلامی شهر تا قبل از پایان سال جمع‌آوری و مساحت این میدان یک‌هکتار افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در پیشنهاد قبلی این شهرداری تملک و جمع‌آوری چند ملک خصوصی واقع در این میدان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید که جهت تملک به کانون کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شده است.

شهردار بیرجند افزود: با توسعه این میدان در همین فاز نخست عملاً این میدان به بزرگ‌ترین میدان شهر بیرجند تبدیل شده  و به عنوان میدان مرکزی شهر معرفی می‌شود که باتوجه به دو ویژگی موقعیت جغرافیایی این میدان که در قلب شهر واقع شده و وسعت قابل توجه آن، ضمن امکان برگزاری همه گردهمایی‌ها و مناسبت‌های مهم  شهری به عنوان یک فضای گردشگری قابلیت برنامه‌ریزی را خواهد داشت.

جاوید خاطرنشان کرد: توسعه این میدان با ظرفیت 11 هزار هکتار در فازهای دوم و سوم به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.

وی اضافه کرد: این پروژه به عنوان مهم‌ترین رخداد عمرانی شهر بیرجند در این دوره مورد توافق حوزه مدیریت شهری است و اعتبار لازم برای اجرای آن پیش‌بینی شده است.

شهردار بیرجند گفت: طرح جامع این میدان جهت طراحی به مشاور واگذار شده که پس از تصویب طرح، بی‌درنگ عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

کد خبر 395548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.