سمفونی سرعت و قدرت مرسدس با قهرمانی و قهرمانی

در مسابقه فرمول یک آمریکا والتری بوتاس زود تر از دیگران پرچم شطرنجی را دید و قهرمانی را کسب کرد همچنین لوییز همیلتون نیز با کسب سکو دوم قهرمانی سال مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نوزدهمین مرحله از مسابقات فصل ۲۰۱۹ فرمول یک در پیست آستین آمریکا برگزار شد. پیستی با پیچ های فراوان و پر سرعت که قدرت موتور در آن حرف اول را می زند. این پیست از سال ۲۰۱۲ میزبان مسابقات است و غیر از سال اول که کیمی رایکونن موفق به کسب قهرمانی در آن شد، در دیگر دوره ها تنها "لوییز همیلتون" موفق به قهرمانی در این پیست شده است.

اماشاید فصل ۲۰۱۹ مانند فصل های قبلی برای همیلتون آغاز نشد، چراکه در تعیین خط جایگاهی بهتر از پنجمی به دست نیاورد. "والتری بوتاس" هم تیمی همیلتون درتیم مرسدس بنز با ثبت بهترین زمان اول شد، "سباستین فتل" و "مکس ورشتاپن" نیز دوم و سوم شدند ضمن اینکه "چالز لکرک" هم در رده چهارم مسابقه را آغاز کرد.

روز سرنوشت سازی برای قهرمانی ۲۰۱۹ فرارسید و همیلتون اگر چهار امتیاز کسب کند، عنوان قهرمانی فصل جاری را به نام خود می کند، او مسابقه را  از رده پنجم استارت می زند. چراغ ها خاموش می شوند و بوتاس پیشتازی اش را حفظ می کند و ورشتپن از بیرون در تلاش برای سبقت گیری از فتل است.

همیلتون در همان پیچ اول چالز لکرک را می گیرد و حالا چهارم است. راننده مرسدس پشت سر فتل و آماده حمله است در همین زمان به نظر می رسد سرعت راننده آلمانی به شدت کاهش یافته و او در رادیو به تیم اعلام می کند که خودرویش آسیب دیده است؛ همیلتون به رده سوم می آید و نزول فتل ادامه دارد.

در بخش دیگر پیست خودرو راننده ردبول "الکس آلبون" با خودروی رنو "کارلوس ساینز" برخورد می کند و آلبون را به پیت لاین می فرستد. در ادامه آسیب خودرو فتل کامل می شود و با از دست رفتن سیستم تعلیق، مسابقه برای راننده فراری از دست می رود.

پس از گذشت نیمی از مسابقه جنگ تایرها و استراتژی ها آغاز می شود، ورشتاپن اولین راننده در بین پیشتازان است که به پیت می رود و پس از او بوتاس نیز تایرهای خود را عوض می کند، اما همیلتون فعلا خیال حضور در پیت را ندارد و سعی می کند با ماندن بیشتر در پیست شانس خود را برای عبور از ورشتاپن و بوتاس بالا ببرد.

بالاخره همیلتون نیز به پیت می رود و لاستیک های خود را عوض می کند، اما رقیبان او باید یک بار دیگر تایرهای خود را تغییر دهند. پس از حضور دوباره بوتاس و ورشتاپن در پیت دوباره پیشتازی به دست همیلتون افتاد. بوتاس و ورشتاپن هر دور فاصله خود با پیشتاز مسابقه را کم می کنند و به راننده دیگر مرسدس نزدیک و نزدیک تر می شوند.

بوتاس درنهایت پس از تلاش های فراوان و یک بار خروج از پیست، با کمک دی آر اس در انتهای مستقیمی مسابقه سبقت خود را از همیلتون.تکمیل کرد و پیشتاز مسابقه شد. فاصله همیلتون با ورشتپن سه ثانیه است، اما چهار دور برای جبران این فاصله کم است و مسابقه آمریکا با قهرمانی بوتاس و مسجل شدن قهرمانی سال همیلتون به پایان رسید.

کد خبر 395534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.