۱۰۴ هزار خانواده، مستمری‌بگیر کمیته امداد اصفهان هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان گفت: بیش از ۱۰۴ هزار خانوار نیازمند با جمعیتی بالغ ‌بر ۱۹۶ هزار نفر، مستمری‌بگیر کمیته امداد استان اصفهان هستند.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار مستمری بگیران کمیته امداد استان، اظهار کرد: بیش از ۱۰۴ هزار خانوار نیازمند با جمعیتی بالغ ‌بر ۱۹۶ هزار نفر، مستمری‌بگیر کمیته امداد استان اصفهان هستند که پرداخت ماهیانه و منظم مستمری یکی از مهمترین برنامه‌های حمایتی این نهاد است.

وی در خصوص رقم ریالی این مستمری‌ها، افزود: در هفت‌ماهه سال ۹۸ بیش از ۱۷۵ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان در این زمینه به مددجویان اصفهانی پرداخت شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه پرداخت مستمری برنامه‌ای تثبیت‌کننده است، تصریح کرد: هدف اصلی این کار جلوگیری از ایجاد فقر مطلق و پس‌ از آن فراهم کردن شرایط خانوارهای تحت حمایت برای فعالیت‌های توانمندسازی است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش کمیته امداد اصفهان برقراری رویکرد توانمند سازی در بین مددجویان است، گفت: کمک به درمان، تحصیل، ازدواج، جهیزیه و مسکن از خدماتی است که راه مددجویان به‌ ویژه ایتام و فرزندان نیازمند را برای ساخت آینده‌ای بدون فقر و نیازمندی هموار می‌کند.

بنایی در خصوص نحوه تأمین منابع برای پرداخت مستمری به مددجویان، خاطرنشان کرد: مستمری مددجویان از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود و کمک‌های مردم نیکوکار اصفهان در سایر زمینه‌های حمایتی به‌ ویژه جهیزیه، درمان، تأمین لوازم ضروری زندگی، تحصیل و سایر کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

کد خبر 395532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.