آبگرفتگی‌های تهران نتیجه کمبود زیرساخت‌های خدمات شهری است

رئیس شورای شهر تهران گفت: در بخش سرانه های خدماتی، با کمبود جدی مواجه هستیم و متوسط سرانه های خدماتی فعلی تهران، کمتر از نصف میزان استاندارد آن است.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به بارندگی های اخیر در سطح تهران تصریح کرد: بنابر گزارش سازمان هواشناسی نسبت به بارندگی های سال گذشته که سال پربارشی بوده بیش از ۱۰۰ درصد و نسبت به بارندگی متوسط ۵۰ سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: این حجم از بارندگی ها با تلاش نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران، به ویژه پاکبانان به درون مسیل ها و مسیرهای روان آب های شهری هدایت شده است.

رئیس شورای شهر تهران هاشمی ادامه داد: مشکلاتی نیز در برخی از نقاط تهران بر اثر روان آبها ایجاد شد که عمدتا ناشی از دو مسئله بود؛ مساله نخست رها کردن زباله در جوی های خیابان و مسیرهای روان آب که یکی از معضلات فرهنگی است و نیاز به فعالیت جدی رسانه ها و دستگاه های متولی فرهنگی در حوزه شهری دارد تا بخش کوچکی از شهروندان که با این رفتار موجب ایجاد مشکلات فراوان برای پاکبانان و مدیریت شهری و همچنین سایر شهروندان می‌شوند، رفتار خود را اصلاح کنند.

وی با اشاره به مسئله دوم که مربوط به کمبود ظرفیت و کافی نبودن سیستم جمع آوری روان آب های شهری اظهار کرد: این کمبود باید با پروژه های عمرانی و تکمیل تاسیسات شهری، جبران شود و یکی از مشکلات امروز مدیریت شهری، کمبود منابع و توجه به پروژه های عمرانی و توسعه زیرساخت ها است.

هاشمی تاکید کرد: در تهران در بخش سرانه های خدماتی با کمبود جدی مواجه هستیم و متوسط سرانه های خدماتی فعلی تهران، کمتر از نصف میزان استاندارد آن است که البته با توجه به توزیع نشدن یکسان این سرانه ها، در برخی از مناطق کمبودی وجود ندارد، اما در تعدادی از مناطق کمبود بسیار شدیدی احساس می شود.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: همت و توجه معاون شهرسازی، معاون عمرانی و معاونت خدمات شهری، برنامه مدونی برای جبران کمبود سرانه های خدماتی جهت اجرا تهیه شود و این موضوع که از سال ۱۳۸۶، تاکنون رها شده است به سرانجام برسد.

کد خبر 395514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.