متصرفات حریم رودخانه در روستاهای نطنز باید تخریب شود

نطنز- مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تمامی متصرفات واقع در حریم رودخانه های بالادستی روستای فریزهند تا هنجن از توابع بخش مرکزی نطنز که منجر به ساخت و ساز غیر مجاز و توسعه باغات و مزارع شده است باید تخریب و آزاد سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، منصور شیشه فروش امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری از بحران در شهرستان نطنز اظهار کرد: با همکاری مدیریت بحران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منابع طبیعی شهرستان نطنز تاکنون اقدامات خوبی در جهت تامین آب شرب شهری و روستایی، اجرای طرح های کشاورزی، طرح بیابان زدایی، کشت گونه‌های مقاوم ویژه کویر و پیشگیری از بیماری سالک انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی حریم و بستر رودخانه نقش مهمی در پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها دارد، تصریح کرد: آزادسازی و ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌ها در کنترل و پیشگیری از سیلاب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به لایروبی بیش از 500 کیلومتر از مسیل رودخانه‌های استان اصفهان گفت: تاکنون ساماندهی 250 کیلومتر از بستر و حریم رودخانه های فصلی در سطح استان اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر از بستر و حریم رودخانه‌های استان کار مطالعاتی آن انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون با پیگیری‌های انجام شده بستر و حریم رودخانه ها در شهرهای استان اصفهان به ۳۹۵ هکتار رسیده است.

احمدرضا اصغری، بخشدار بادرود در ادامه اظهار کرد: بخش بادرود با توجه به قرار گرفتن در مجاورت دو اقلیم  متفاوت کوهستانی و کویری با بحران‌ها و مشکلات طبیعی مواجه است که در این راستا مدیریت بحران استان باید توجه ویژه ای داشته باشد.

با درخواست بخشدار بادرود از مدیر بحران نسبت تامین اعتبار برای احداث پل در مسیر رودخانه‌های سرآسیاب و اریسمان، شیشه فروش با 350 میلیون تومان اعتبار جهت ساخت پل  و آبنما در روستای سرآسیاب موافقت کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین از نقاط سیل خیز واقع در محدوده شهری از جمله کوه گنبدباز، مسکن مهر، رودخانه مزرعه خطیر و کانال دفع آبهای سطحی بلوار آزادگان، مسیل ها و رودخانه های فصلی  سرآسیاب، اریسمان و حاج باقر در بادرود بازدید و به منظور رفع خطر، این پروژه ها را در اولویت اجرا قرار داد.

شیشه فروش در بازدید از رودخانه فصلی امامزاده عبدالله (ع) از شهرداری نطنز و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان به جهت اقدامات پیشگیرانه و لایروبی و آماده سازی رودخانه ها تقدیر کرد.

کد خبر 395510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.