هوای سرد چه تاثیری بر دردهای مزمن دارد؟

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد نوع خاصی از آب و هوا می‌تواند دردهای مزمن نظیر آرتروز را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آب و هوا می‌تواند بر علائم بیماری آرتروز اثر بگذارد؛ نتایج مطالعات اخیر نشان داده است سه چهارم مبتلایان به آرتروز، تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار می‌گیرند. گروهی از محققان دانشگاه منچستر در انگلستان به منظور بررسی تاثیر آب و هوا بر علائم  بیماری آرتروز،  مطالعه‌ جدیدی انجام دادند. 

شرکت‌کنندگان این مطالعه را دو هزار و ۶۵۸ فرد از مناطق مختلف کشور انگستان تشکیل می‌داد. داده‌های سلامت این افراد که بیشتر آن‌ها به بیماری آرتروز مبتلا بودند، برای مدت ۶ ماه مورد بررسی قرار گرفت؛ سایر شرکت‌کنندگان نیز از دردهای مزمن ناشی از بیماری‌های "فیبرومیالژیا" (سندرم درد اسکلتی عضلانی مزمن)، میگرن و بیماری‌های دستگاه عصبی رنج می‌بردند.

محققان برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود از اپلیکیشن ویژه‌ای استفاده کردند که قابل نصب روی گوشی هوشمند بود و هر یک از افراد شرکت‌کننده باید با استفاده از این اپلیکیشن، سطح درد روزانه خود را گزارش می‌کرد؛ این برنامه از طریق موقعیت‌یاب GPS، آب و هوای منطقه مورد نظر را ثبت می‌کرد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افراد در روزهای بادی و مرطوب، ۲۰ درصد بیشتر از روزهای معمولی درد را تجربه کردند. بنابراین چنانچه احتمال درد در یک روز معمولی پنج درصد باشد، این احتمال در روزهای بادی و مرطوب، ۶ درصد خواهد شد.  بر این اساس ثابت شده است که روزهای بادی و مرطوب که هوا سرد باشد، دردناک‌ترین روزها برای افراد مستعد درد است.

یافته‌های جدید می‌تواند به مبتلایان دردهای مزمن نظیر آرتروز، کمک می‌کند به منظور کمترین میزان احساس درد،  فعالیت‌های روزانه خود را مطابق با کیفیت هوا برنامه‌ریزی کنند.

نتایج این مطالعه در مجله  npj Digital Medicine منتشر شده است.

کد خبر 395508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.