حاشیه‌سازی علیه ظریف در صحن مجلس

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

کواکبیان: مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریعتر CFT و پالرمو را تصویب کند

مصطفی کواکبیان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری شفاهی ضمن تسلیت درگذشت اعظم طالقانی گفت: او قرآن پژوهی بود که در موضوع حقوق زنان و حقوق بشر به مانند یک رجل سیاسی تلاش بسیاری کرد. ان‌شاءالله رحمت واسعه الهی نثار روح آن ابوذر زمان مرحوم آیت الله طالقانی شود. نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به ترامپ گفت: تحریم‌های جدیدی که علیه کارگران ساختمانی ایجاد کردید همان توهم فشار حداکثری است که قطعاً راه به جایی نخواهد برد. وی با بیان اینکه امروز دکتر ظریف نباید جلسه مجلس را ترک می‌کرد، افزود: هیأت رئیسه چرا در دعوت از وزیران تبعیض قائل می‌شود؟ دو سال است که از وزیر کشور در مورد علت این که در شهر ری شورا تشکیل نمی‌شود، سوال داشتم اما وزیر به صحن نیامده است ولی در طول دو ماه ۸ بار وزیر خارجه را به صحن می‌آورند و از وی سوال می‌پرسند با این که می‌دانند وقت ندارد. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معتقدم که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هر چه سریعتر CFT و پالرمو را تصویب کند. مجلس به این لایحه اصرار و دولت به آن تاکید دارد. اگر عده‌ای معتقد به ارائه آراء شفاف مجلس هستند، مجمع تشخیص هم باید آراء خود در این مورد را اعلام کرده و مسئولیت آن را بپذیرد. کواکبیان همچنین در مورد توهین به قومیت‌های مختلف در ورزشگاه‌ها و خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به وزیر ورزش و جوانان تذکر داد. نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با اشاره به موضوع مجوز فیلم خانه پدری گفت: یا مجوز ندهید و یا اگر می‌دهید پای آن بایستید. ماجرای فیلم خانه پدری برای فیلم‌های دیگر پیش نیاید که دادستانی وارد این موضوعات نشود و آن را توقیف کند.

رئیس ستاد انتخابات: حضور همه علایق و سلایق در رقابت، فضا را گرم خواهد کرد

جمال عرف صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات بیان کرد: الحمدالله تا به امروز استان ها عموما آمادگی کاملی برای برگزاری انتخابات پرشور در چارچوبی که نظام جمهوری اسلامی تعبیه کرده را دارا هستند و هدف آنها برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری در چهار رکن مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت است. وی به سفر های استانی خود اشاره کرد و گفت: همدان بیستمین استانی است که به عنوان رئیس ستاد انتخابات به آنجا می رویم تا از نزدیک میزان آمادگی استان را در امر انتخابات ارزیابی کنیم. از نظر بحث های مربوط به وزارت کشور تقریبا به روز هستیم و طبق برنامه های زمانبندی شده از دهم آذرماه ثبت نام آغاز خواهد شد و عملا انتخابات از این روز برای ما شروع می شود. رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مشارکت امسال ترجمه بین المللی خواهد داشت، اظهار کرد: باید بدانیم هر مقدار که بتوانیم مشارکت را افزایش دهیم همان مقدار نیز توطئه هایی که دیگران برای ما تدوین کرده اند، خنثی خواهد شد. وزارت کشور مجری انتخابات کشور است اما سایر دستگاه ها نیز باید به این مجری کمک کنند تا این پروژه ملی به درستی انجام شود. وی با بیان اینکه تلقی ما از نمایندگان ولی فقیه این است که همانند پدر در استان ها حضور دارند، خاطر نشان کرد: عوامل متعددی در مشارکت مردم تأثیر دارد اما یکی از عواملی که اجماع نسبی وجود دارد این است که عرصه رقابت جدی در انتخابات وجود داشته باشد. عرف ادامه داد: باید بستری را ایجاد کنیم تا همه کسانی که این علایق و سلایق را دارا هستند و ذیل قانون فعالیت می کنند بتوانند وارد عرصه رقابت شوند و این به گرم شدن فضای انتخابات کمک خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه وزیر کشور در تمام جلسات تأکید بر این عبارت دارد که "قانون ولاغیر" بیان کرد: همه ما موظف به اجرای قانون هستیم بنابراین وزارت کشور به عنوان مجری قانون انتخابات خودش را موظف می داند تا به آنچه در قانون است، عمل کند.

ظریف برای حضور در جلسه شورای امنیت مجلس را ترک کرد

امروز سوالات ذوالنور و ابطحی نمایندگان قم و خمینی شهر از وزیر خارجه در دستور کار جلسه بعد از ظهر مجلس قرار داشت که بعد از قرائت دستور کار یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس گفت که به دلیل جلسه آقای ظریف و با توافق صورت گرفته قرار است تنها سوال آقای ابطحی مطرح شود. بعد از آنکه ظریف جلسه مجلس را برای حضور در نشست شورای امنیت ترک کرد، ابطحی نماینده سوال کننده به نشانه اعتراض صحبت‌های خود را ادامه نداد که پزشکیان رئیس جلسه در واکنش گفت که زمانی که آقای ظریف در جلسه مجلس برای پاسخ به سوال ذوالنوری حاضر می‌شود به آقای ابطحی برای بیان صحبت‌هایش وقت داده خواهد شد. در همین راستا، علی نجفی خوشرودی، اظهار کرد: آقای ظریف از قبل اعلام کرده بود که امروز باید در جلسه شورای امنیت حضور پیدا کند و به همین دلیل نمی‌تواند برای پاسخ به سوال در صحن مجلس حاضر شود، اما هیات رئیسه تصمیم گرفت که سوال مطرح شود. چون در دستور کار آمده بود اما در نهایت تصمیم بر آن شد که وزیر خارجه به یک سوال از دو سوال قید شده در دستور مجلس پاسخ دهد. وی افزود: بر همین اساس آقای ظریف از ساعت ۲ یعنی زمان اعلام شده برای آغاز جلسه علنی نوبت عصر حاضر شد. جلسه مجلس حدود ساعت ۲:۱۵ آغاز شد و تا نوبت به طرح سوال رسید ساعت از ۲:۳۰ گذشت. نجفی اضافه کرد: آقای ظریف در ابتدای صحبت‌های خود هم در پشت تریبون اعلام کرد که چون ساعت ۳ باید در جلسه شورا حضور پیدا کند مجبور است که سریع پاسخ دهد به همین دلیل ایشان بعد از پایان پاسخ به سوال آقای ابطحی ساعت ۲:۵۰ جلسه مجلس را ترک کرده تا ظرف ۱۰ دقیقه باقیمانده بتواند خود را به جلسه شورا برساند. پس اساسا هیچ موضوعی مبنی بر قهر آقای ظریف با مجلس یا اینکه ایشان جلسه مجلس را به نشانه قهر ترک کرده است وجود ندارد. 

آقاپور: از فقر نمی‌توان مرخصی گرفت

معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس نیز در نطق خود گفت: از وضعیت اقتصادی مردم شرمنده‌ایم از فقر نمی‌توان مرخصی گرفت جراحی اقتصادی با چاقوی سیاسی امکان‌پذیر نیست، به جای حذف یارانه خانوارها که نهایتا ۲۰۰ هزار خانوار هستند جلوی رانت کالاهای اساسی را بگیرید. جناح‌های سیاسی باید از تهمت‌ها دست بردارند و تشت رسوایی یکدیگر را از بام نیندازند که این باعث شادی دشمنان می‌شود. آقاپور ادامه داد: رسانه‌ها به جای اطلاعات اقتصادی که رویه متداول کشورهای توسعه یافته است فقط درباره سیاست صحبت می‌کنند و اقتصاد را به انزوا می‌کشانند دست از بداخلاقی‌های رسانه‌ای برداریم، تروریسم مجازی بدتر از داعش است. نقد کنیم حتی بی‌رحمانه؛ اما همراه راهکار و امید باشد. ادامه این شرایط جامعه را پرهزینه اداره می‌کند از آقای رییسی درخواست می‌شود رسیدگی به روند پرونده‌های اقتصادی را در دادگاه تسریع بخشد. طبق آمار مبالغی به میزان ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های بخش خصوصی منجمد گردیده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از مسئولین با شعار ولایتمداری، ولایت معاش هستند. باید با آنها قاطعانه برخورد شود تخم‌مرغ دزدها قطع ید می‌شوند و شتردزدها و اختلاس‌گران میلیاردی اقامت کانادا می‌گیرند. در خصوص ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال و پسران زیر ۱۵ سال از آقای رییسی درخواست حمایت داریم.

حمایت قاضی‌زاده هاشمی از بازیکن تیم پرسپولیس

قاصی زاده هاشمی، نماینده مشهد نیز در نطق میان دستورش گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران و برای ادامه این راه روشن به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه های اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را ارائه فرموده‌اند. بیانیه گام دوم انقلاب تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود. و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی ایران را که بر فصل پروانگی می شود تشبیه کرد را رقم خواهد زد. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گام دوم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) هست نزدیک خواهد کرد. آنچه بوده ایم و اقتدار امروز اسلام و مسلمین مظلوم است و راه درازی که در پیش داریم روشن مطابق وعده نایب امام زمان خداوند تبارک و تعالی اراده کرده است که ملت ایران را به تمامی اهداف آرمانی اش برساند، به قله ها و این از طریق جوان مومن انقلابی دانا و کاردان به سرانجام خواهد رسید و چرا باور نکنیم؟ از این پیامبر هزار معجزه و هزار و عدّه محقق شده دیدیم و یک تخلف نه! به راستی یک رسول چقدر باید معجزه بیاورد تا به او ایمان آورد و درست گفت آن عزیز ورزشکار که حل تمامی مشکلات را در گرو اطاعت از نایب امام زمان است. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: به نقل قولم  در برنامه دست خط نسبت به سرقت از منزل یکی از نمایندگان مجلس اشاره ای داشته باشم، من درآن برنامه تلویزیونی قضاوتی نکرده ام مبنی بر اینکه کدام گزارش از سرقت منزل این نماینده درست است.

کد خبر 395502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.