آنتونف ۷۴ ممنوعیت پرواز ندارد

یک ماه بعد از سکوت خبری در خصوص اجازه پرواز هواپیماهای آنتونف، سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای خبر داد که هواپیمای آنتونف ۷۴ ممنوعیت پرواز نداشته و تمامی گواهینامه‌های صلاحیت پروازی را داراست.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، از آنجایی که در روزهای اخیر مطالب و مسائلی در فضای مجازی و به تبع آن در بعضی از رسانه‌ها درباره پرواز یک فروند هواپیمای آنتونف ۷۴ شرکت هواپیمایی پویا مطرح و صلاحیت پروازی این هواپیما زیر سوال رفته است، اداره کل صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی را ارایه کرد.

وزیر سابق وزارت راه وشهرسازی در ۱۳ دی ۹۳ به رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرد «پرواز هواپیمای آنتونف در صورت تحقق شرایط براساس ضوابط هوانوردی باید انجام شود در هر صورت نام شرکت سازنده هواپیما نباید مانع پرواز این هواپیما شود»

این هواپیما تمامی گواهینامه‌های صلاحیت پروازی براساس الزامات ایکائو را داراست و ممنوعیت پرواز ندارد.

 هواپیمای مذکور براساس گواهینامه نوع (TC) و ضمائم آن که توسط نهاد هواپیمایی کشوری اکراین به شماره TL۰۰۰۹ صادر شده است قابلیت حمل مسافر تا ۵۲ نفر را دارد.

در کتاب پروازی هواپیمای An-۷۴TK-۲۰۰ (که بنام FM مشهور است) حمل مسافر توسط این هواپیما از سوی کشور طراح مجاز شناخته شده است.

لذا طرح مسائل غیرکارشناسی و اینکه کدام یک از الزامات و مقررات توسط صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری رعایت نشده است جز ایجاد شبهه و نگرانی برای مسافران هوایی چیزی به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا، حدود پنج سال پیش رییس‌جمهوری در پی حوادث و سوانحی که هواپیماهای آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ به وجود آورده بودند، پرواز آن‌ها بر فراز آسمان ایران را ممنوع اعلام کرد، اما چندی پیش یکی از مسافران پرواز مشهد- تهران در فضای مجازی اعلام کرد که هواپیمای پویا در این مسیر از آنتونوف ۷۴ استفاده کرده و مشکلات و نگرانی‌هایی را برای مسافران به وجود آورده است.

کد خبر 395501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.