عذر خواهی جانسون به خاطر اجرا نشدن بریگزیت

مهم ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

سی‌ان‌ان: ترامپ در کمپین ۲۰۱۶ به دنبال ایمیل‌های دموکرات‌ها بود

شبکه سی‌ان‌ان پیشتر درخواستی رسمی را برای دسترسی به متن بازپرسی‌های تیم رابرت مولر، بازرس ویژه سابق رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به وزارت دادگستری ارائه کرده بود. گفته می‌شود که این یادداشت‌ها نشان می‌دهند که تیم کمپین دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به طور محرمانه چگونگی دسترسی به ایمیل‌های دموکرات‌ها را که از سوی سایت افشاگر ویکی‌لیکس به دست آمده بود، بررسی کرده است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این یادداشت‌ها نشان می‌دهند که استیو بنن، مقام سابق کمپین ترامپ به تیم مولر گفته، ترامپ می‌خواسته ایمیل‌هایی را که ویکی‌لیکس آن‌ها را هک کرده بوده، به دست آورد. یک دادگاه فدرال آمریکا پیشتر در ماه ژوئیه شکایت کمیته ملی حزب دموکرات علیه روسیه، ویکی‌لیکس و کمپین ترامپ و همچنین چندین مقام دولت او را رد کرد. تحقیقات مولر هیچ مدرکی دقیقی از اتهام "تبانی" دونالد ترامپ با روسیه ارائه نکرده است. وبسایت ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۶ شماری از ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ و رهبری کمیته ملی حزب دموکرات و همچنین رهبری کمپین کلینتون را منتشر کرد که شامل اطلاعاتی درباره تقلب در انتخابات مقدماتی به نفع کلینتون و دستیابی به سوالات مناظره تلویزیونی او با ترامپ پیش از برگزاری این برنامه بود.

جانسون: به خاطر اجرا نشدن بریگزیت عذرخواهی می‌کنم

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز امروز یکشنبه گفت، به خاطر ناتوانی در عمل به وعده‌اش برای اجرایی کردن بریگزیت احساس "تاسف عمیق" می‌کند. جانسون در پاسخ به این سوال که آیا از ناتوانی خود در اجرای بریگزیت در این ضرب‌الاجل متاسف است گفت: بله قطعا. بوریس جانسون با توجه به این که اخیرا مجلس عوام انگلیس طرحش را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در تاریخ ۱۲ دسامبر تصویب کرد، خودش را آماده شرکت در این رقابت انتخاباتی می‌کند و به دنبال آن است که در این انتخابات، یک پارلمانی که بیشتر طرفدار بریگزیت باشد روی کار بیاید. جانسون همچنین در مصاحبه‌ای با روزنامه "سان" انگلیس به رای‌دهندگان کشورش هشدار داد، چنانچه به نامزدهای حزب محافظه‌کار رای ندهند، یا خود حزب کارگر و یا دولت ائتلافی "مغشوشی" تحت رهبری جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر روی کار خواهد آمد. جانسون در این مصاحبه تصریح کرد: ما در حال حاضر توافقی آماده برای بریگزیت داریم و اگر که بتوانیم با پارلمان جدید آن را هماهنگ کنیم سریعا برای عملی کردنش اقدام خواهیم کرد. او ادامه داد: تنها یک راه برای آن که بریگزیت سریعا به سرانجام برسد هست و آن رای دادن به ما محافظه‌کاران در انتخابات است. او خاطر نشان کرد: اما رای دادن به هر حزب دیگری غیر از حزب محافظه‌کار، و من تاکید می کنم هر حزب دیگری، این ریسک را خواهد داشت که شما در نهایت جرمی کوربین و حزب کارگر را و یا یک ائتلاف مغشوش تحت رهبری آنها را روی کار بیاورید. جانسون مدعی شد، یک دولت جدید تحت کنترل حزب محافظه‌کار از همان روز اول شروع به کارش، به سراغ عملی کردن توافق بریگزیت او خواهد رفت. جانسون در ادامه این صحبتهایش جرمی کوربین را به خاطر داشتن دیدگاه‌های منسوخ شده برای بریگزیت "فسیلی متعلق به گودال ماریانای سیاست" (اشاره به درازگودال ماریانا، ژرفترین درازگودال اقیانوس‌های جهان و ژرفترین مکان پوسته کره زمین واقع در اقیانوس آرام) خواند.

تیلرسون: نگران کشور هستم

رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا که مارس ۲۰۱۸ با پیام توییتری دونالد ترامپ برکنار شد، از زمان خروج از کاخ سفید که ناشی از اختلافات بر سر سیاست‌ها در قبال کره‌شمالی، ایران و روسیه بوده، آشکارا صحبتی نکرده بود. تیلرسون شنبه در مراسم بنیاد یوکراس در هوستون تگزاس که برنامه نویسندگان و هنردوستان بود، با تاکید روی "گفتمان مدنی و متفکرانه" گفت، شدت طغیان سیاسی کنونی در حد دوران جنگ داخلی است. وزیر خارجه پیشین آمریکا که "جایزه رهبری نظری" را دریافت کرد، افزود: شاید هنر بتواند مردم آمریکا را دوباره با کشورشان مرتبط کند و به یادشان بیندازد که این جمهوری تا چه حد ارزشمند است. با این حال تیلرسون درباره روند استیضاح که در مجلس نمایندگان آمریکا در جریان است، اظهارنظر نکرد. این تحقیقات روی تلاش ترامپ برای وادار کردن اوکراین به تحقیق علیه جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا متمرکز است. بایدن رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ است. رئیس سابق دستگاه دیپلماسی آمریکا در مصاحبه کوتاهی هم گفت: من نگران کشورمان هستم. هر دو طرف باید کارهایشان را با یکدیگر انجام دهند. تیلرسون که سابقا رئیس شرکت اکسون موبیل بود، پس از خروج از کاخ سفید رئیس‌جمهوری آمریکا را رهبری نامنظم معرفی کرد که علاقه‌ای به خواندن ندارد. ترامپ هم تیلرسون را فردی "احمق و کودن" توصیف کرد.

کوشنر: کیم، ترامپ را مانند پدرش می‌داند

جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده است که «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را مانند یک پدر برای خود می‌داند.این اظهارات کوشنر در کتابی تحت عنوان «درون کاخ سفید ترامپ: روایتی واقعی از ریاست‌جمهوری او» نوشته «دانگ وید» نقل شده است. این کتاب قرار است به زودی در آمریکا منتشر شود. پایگاه خبری شبکه «فاکس نیوز» نوشته است که در فصلی از این کتاب به روابط میان کیم و ترامپ اشاره شده و نویسنده بخشی از نامه‌های رد و بدل شده میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را خوانده و با مقام‌های ارشد کاخ سفید در این مورد گفت‌وگو کرده است. در بخشی از این کتاب به نقل از کوشنر ادعا شده است که کیم اکنون بین وصیت «کیم جونگ ایل» پدرش و دیپلماسی پیشنهادی ترامپ بر سر دو راهی قرار گرفته است. کوشنر گفته است: «مسئله پدری مطرح است. در این نامه‌ها مشهود است که کیم می‌خواهد با ترامپ دوست باشد، اما پدرش به او گفته است که هرگز از تسلیحات دست نکش. این [تسلیحات] تنها عامل امنیت اوست.» او در عین حال می‌گوید: «ترامپ برای او مانند یک شخصیت پدرگونه است. به همین دلیل، این انتقال کار ساده‌ای نیست.» در بخش دیگری از این کتاب جملاتی از ترامپ هم در مورد گفت‌وگوهایش با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق در مورد کره شمالی نقل شده است. به ادعای ترامپ، اوباما هنگام ترک کاخ سفید به وی هشدار داده است که باید خود را برای جنگ با کره شمالی آماده کند. وید به نقل از ترامپ نوشته است: «باراک اوباما به من گفت بزرگترین مسئله من، هنگامی که رئیس‌جمهور شوم، احتمال جنگ با کره شمالی خواهد بود. در واقع، او به طور خصوصی به من گفت "در برابر دیدگان تو جنگی با کره شمالی درخواهد گرفت".» به ادعای ترامپ، اوباما به او گفته است که هرگز برای گفت‌وگو با کیم تلاش نکرده، چون او را یک «دیکتاتور» می‌داند. ترامپ در پاسخ، گفته است که این رویکرد اوباما «احمقانه» بوده است. وید بر اساس مصاحبه‌هایی که با مقام‌های کاخ سفید داشته و همچنین مطالعه برخی از نامه‌های کیم به ترامپ، ادعا کرده است که کیم «مسحور» ترامپ شده است. وی نوشته است: «کیم مسحور دونالد ترامپ شده است. او، وی را چهره‌ای منحصر به فرد در صحنه تاریخ جهان می‌داند. او می‌خواهد با وی تاریخ‌سازی کند.»

کد خبر 395496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.