۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
ملزومات هوشمندسازی شهر چیست؟

یک دکترای شهرسازی گفت: هوشمندسازی شهر از سه جنبه فناوری، مدیریتی و اجتماعی قابل بررسی است و همسویی این سه شاخص موجب شده تا فرآیند هوشمندسازی زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری به بهترین نحو انجام شود.

امیرحسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هوشمندسازی تاسیسات و زیرساخت‌های شهری با استفاده از فناوری‌های نوین جزو اولویت‌های شهرهای امروز است، این فناوری‌ها با توجه به شرایط سیستم مدیریتی هر شهر می‌تواند پیاده‌سازی شود و در این راستا بومی سازی روش‌ها و فناوری‌های بروز اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی شهر باید از سه بعد فناورانه، مدیریتی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد، افزود: انجام بررسی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به منظور اولویت‌بندی سیستم‌های شهری برای هوشمندسازی ضرورت دارد تا ظرفیت‌های اقتصادی و مدیریتی شهر مشخص شده و فرهنگ استفاده از این فناوری‌ها در شهروندان و مدیران شهری نهادینه شود.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: مدیریت حمل و نقل درون شهری با تاکید بر ساماندهی و هوشمندسازی وسایل حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های اساسی شهرها و کلانشهرهای کشور و نیازمند توجهی ویژه است تا وابستگی ساکنان شهر به خودروهای شخصی کاهش پیدا کند.

شبانی با اشاره به اهمیت جنبه‌های اقتصادی هوشمندسازی، تاکید کرد: بودجه مورد نیاز برای هوشمندسازی زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی شهر باید در ردیف بودجه‌های شهرداری تعریف شود تا علاوه بر حمل و نقل عمومی سایر مسائل ضروری شهرها از جمله دفع پسماند و بحران‌های زیست محیطی شهر نیز مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 395485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.