۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
تخریب ۲۰ سازه خطرساز در شاهرود

سرپرست واحد پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز شهرداری شاهرود با بیان اینکه ۸۴۳ برگ اخطار جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سال جاری صادر شده است، گفت: بیش از ۲۰ مورد از ملک‌های خطرساز در نقاط مختلف شهر تخریب شدند.

به گزارش ایمنا، رضا عنبری با بیان اینکه میزان پسماندهای ساختمانی در سطح شهر رو به افزایش است و این معضلات باعث آلودگی‌های زیست‌محیطی و بد منظری فضای شهری می‌شود، اظهار کرد: این واحد با توجه به اهداف مهم خود از ابتدای امسال تاکنون نسبت به صدور ۷۱۶ مورد اخطار اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این واحد از ابتدای سال در راستای حفظ و یکپارچگی شهر با همکاری واحد خدمات موتوری در طول شبانه‌روزی و بدون وقفه اقدام به جمع‌آوری بیش از ۳۶۳ سرویس ضایعات ساختمانی از سطح شهر کرده است، عنوان کرد: در راستای یکپارچه‌سازی املاک تجاری سطح شهر(ممیزی‌ها) تعداد ۴۰۵ مورد شناسایی و تماما جهت تعیین خلاف به کمسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع داده شده است.

سرپرست واحد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز شهرداری شاهرود با بیان اینکه ۵۶ ابلاغ اخطاریه برای ۱۱۰ مورد دیوارکشی صادر شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲ مورد از املاک مخروبه قدیمی و خطرساز بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها شناخته و تخریب شده است.

عنبری با بیان اینکه ۸۴۳ برگ اخطار جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سال جاری صادر شده است، گفت: بیش از ۲۰ مورد از ملک‌های خطرساز در نقاط مختلف شهر تخریب شدند.

وی از پلمپ ۱۳ مورد از املاکی که مالکان آن به اخطارهای واحد بازرسی ساختمان توجه نمی‌کردند خبر داد و افزود: ۹۲ ابلاغ اخطار رعایت نکردن اصول ایمنی مربوط به ساختمان‌های خطرساز و اجرای نمای ساختمان ۱۸۰ اخطار جهت شرکت مالک در کمسیون ماده ۱۰۰ صادر شده است.

سرپرست واحد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز شهرداری شاهرود گفت: از ابتدای امسال ۳۹۰ ابلاغ اخطارهای تعیین تکلیف املاک تجاری شهری، ۸۷ مورد رسیدگی به درخواست و گزارشات مردمی و ۹۱ مورد ابلاغ اخطارهای رفع خطر صادر شده است.

کد خبر 395477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.