جمع‌آوری بیش از ۳۷۵ تن پسماند شهری

مدیر منطقه (۲) شهرداری کاشان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۷۵ تن ضایعات و نخاله‌های شهری جمع آوری و در محل‌های مجاز تخلیه شده است.

احمد شاه‌بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با اشاره به ثبت یک‌هزار و ۸۴۲ پیام از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری منطقه‌ (۲) در نیمه نخست امسال، گفت: این سامانه فرصتی مناسب برای تقویت مشارکت شهروندان و پل ارتباطی مطمئن  میان مسئولان و مردم است.

وی ادامه داد: پس از رسیدگی به یک‌هزار و ۱۶۵ پیام از مجموع پیام‌های رسیده به مرکز ۱۳۷ این شهرداری مشخص شد بیشترین پیام‌ها به ترتیب با یک‌هزار و ۴۶ مورد مربوط به آسفالت معابر، ۲۰۱پیام مربوط به پسماند شهری، ۱۸۷ مورد مربوط به نظافت و رفت و روب معابر و ۳۸۸ پیام در ارتباط با مواردی مانند فضای سبز، ساخت و سازهای غیرمجاز و لایروبی مسیل‌ها و مجراهای آب بوده است.

مدیر منطقه (۲) شهرداری کاشان با بیان اینکه میانگین تولید زباله هر شهروند ۶۲۰ گرم در روز است که برای جمع‌آوری آن یک هزار و ۳۵۰ ریال هزینه می‌شود، تصریح کرد: در مهرماه امسال بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ تن زباله در این منطقه جمع‌آوری شده است.

شاه‌بالایی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال میزان رفت و روب روزانه به احتساب نوبت‌های انجام آن حدود چهار میلیون و یکصدهزار مترمربع بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۳۷۵ تن ضایعات ونخاله‌های شهری جمع‌آوری و در محل‌های مجاز تخلیه شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۲ کارگر خدمات شهری برای شست و شو و رفت و روب معابر، جمع آوری نخاله و ضایعات، اظهار کرد: هفت دستگاه خودروی پرس زباله، دو دستگاه خودرو شست و شو و یک خودرو جاروب مکانیزه نیز به این منظور بکار گرفته می‌شود.

مدیر منطقه (۲) شهرداری کاشان با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۴۰ هزار مترمربع از معابر شهری این منطقه برای اجرای طرح‌های عمرانی آزادسازیشده است، یادآور شد: ارزش این املاک بیش از ۷۸ میلیارد ریال بوده و در جریان تملک آن‌ها ۱۳۵ مورد توافق مالکان اخذ شده است.

کد خبر 395476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.