فوت بیماری اورژانسی بر اثر حمله یک شخص با قمه به خودروی آمبولانس

سه کشته و مجروح بر اثر تصادف کامیون و موتورسیکلت در اصفهان، کشف ۲۰۰ قناری قاچاق در طبس، رفع کمبود انسولین و فوت بیماری اورژانسی بر اثر حمله یک شخص با قمه به خودروی آمبولانس برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی امروز یکشنبه دوازدهم آبان ماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سیدرضا معتمدی معاون عملیات اورژانس تهران گفت:همسایه فردی که اورژانس برای درمان او در محل حاضر شده بود به دلیل محل پارک آمبولانس به قمه به خودرو آسیب زد و مانع انتقال بیمار به بیمارستان و فوت او شد.

وی با اشاره به جزئیات این خبر، گفت: تکنسینهای اورژانس در این حادثه در جریان مأموریت و احیای یک فرد مسن بودند؛ همراهان بیمار حین رسیدن تکنسینهای اورژانس، اضطراب زیادی داشتند که با توجه به حساسیت موضوع، آمبولانس مقابل پارکینگ منزل همسایه روبه‌رویی، پارک شد البته نحوه پارک به گونه‌ای بود که امکان تردد خودرو از پشت خودروی آمبولانس وجود داشت.

معتمدی افزود: تکنسینهای اورژانس با توجه به انجام عملیات احیا، سوئیچ خودروی آمبولانس را به یکی از همراهان بیمار دادند و از وی خواستند با مراجعه به مقابل منزل‌، موضوع را به همسایه توضیح دهد که در این حین، همسایه ضمن فحاشی، با یک قمه به همراه بیمار و خودروی آمبولانس حمله‌ور شده و چهار لاستیک خودروی آمبولانس را پنچر کرد.

معاون عملیات اورژانس تهران خاطرنشان کرد: تکنسینهای اورژانس از ماجرای درگیری و پنچر شدن لاستیکهای آمبولانس بی‌خبر بودند و در نهایت پس از انجام اقدامات اولیه، با برانکارد نسبت به انتقال بیمار اقدام کردند.

وی متذکر شد: تکنسینهای اورژانس پس از انتقال بیمار به آمبولانس، با وضعیت ذکر شده مواجه شده که برای انتقال بیمار درخواست حضور آمبولانس دیگری را کردند که آمبولانس دوم در ساعت ۲۳:۳۳ در محل حاضر شد اما متأسفانه با تمام تلاش تکنسینهای اورژانس بیمار فوت کرد.

وی یادآور شد: متهم این پرونده فردای روز حادثه با قرار وثیقه آزاد شد.

تصادف کامیون و موتورسیکلت با یک کشته و ۲ مصدوم

سرهنگ محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: برخورد یک دستگاه کامیون با موتورسیکلت در منطقه"دشتی"  یک کشته و دو مجروح برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه علت وقوع این حادثه تلخ رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است، افزود: متاسفانه در تصادفات موتورسیکلت بیشترین آسیب در اثر ضربه به سر وارد می شود که توصیه می شود حتما از کلاه ایمنی استاندارد استفاده شود.

جاده گرگان به آق قلا مسدود شد

علی عبدی فرمانده پلیس راه گلستان گفت: محور گرگان به آق قلا از بامداد امروز به دلیل آبگرفتگی مسدود شده است.

وی افزود: ‌در حال حاضر آب کمی فروکش کرده و نیروهای راهداری در تلاش برای بازگشایی این مسیر هستند و بزودی بازگشایی می شود. در حال حاضر امکان تردد برای خودروهای شاسی بلند وجود دارد.

فرمانده پلیس راه گلستان در ادامه گفت: در محور نوکنده به بندرگز هم به دلیل آبگرفتگی، تردد خودروها به سختی انجام می گیرد.

مرگ یک معدنچی در "رامیان"

سرهنگ سلیمان خان احمدی جانشین فرمانده انتظامی "رامیان " استان گلستان گفت: بر اثر ریزش تونل معدن زغال سنگ رامیان یک کارگر ۳۴ ساله به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی حین کار، خاطرنشان کرد: جسد متوفی توسط عوامل امدادی به پزشکی قانونی منتقل شد.

کشف ۲۰۰ قناری قاچاق در طبس

سرهنگ محمود علی‌پور اظهارکرد: مأموران ایست و بازرسی"دیهوک" طبس هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری که از بندرعباس عازم مشهد مقدس بودند مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند. در بازرسی از این خودرو ۲۰۰ قطعه قناری کشف و متهم دستگیر شد.

وی افزود: کارشناسان ارزش پرنده قاچاق کشف شده را بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

کشف ۵۰ تن شیرخشک در کاشمر

سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از کشف ۵۰ تن شیرخشک قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان کاشمر خبرداد و گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان کاشمر حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه تریلر مشکوک شده و آنها را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار تقوی با اشاره به توقیف ۲ دستگاه تریلر و دستگیری ۲ متهم در این زمینه، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

بیماری‌هایی که در زنان «عادی» قلمداد می‌شود

مدیر گروه مطالعات زنان و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در جامعه‌شناختی جنسیت ثابت شده برخی زنان تغییرات مرتبط با سلامت خود را جدی نمی‌گیرند، گفت: موانع فرهنگی موجود در برخی نقاط جغرافیایی کشور موجب شده تا زنان زمانی متقاضی دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی باشند که دچار بیماری شده باشند، در این زمان عملا فرآیند پیشگیری از بیماری بی‌نتیجه باقی مانده و سطحی از بیماری‌های مزمن در مناطق حاشیه‌ای فراتر می‌رود.

کمبود ۲ نوع انسولین رفع شد

غلامحسین مهرعلیان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: طی روزهای اخیر در برخی از استان‌ها مشکلاتی در زمینه توزیع انسولین وجود داشت که این مشکل رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام انسولین‌های قلمی به وفور در کشور موجود است، گفت: نحوه عرضه انسولین بر اساس سیاست‌گذاری جدید تغییراتی یافته است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در زمینه تأمین انسولین وجود ندارد، عنوان کرد: محموله‌های انسولین های قلمی به اندازه نیاز چندین ماه کشور در انبارها و گمرک موجود است. تدابیر لازم برای رفع هرگونه کمبود اندیشیده شده است بنابراین بیماران نگران تامین داروی خود نباشند.

کمبود ۴۰۰ هزار معلم تا چند سال آینده

مهدی احمدی مدیرعامل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: کشور تا سال ۱۴۰۴ با کمبود ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار معلم مواجه است که دانشگاه فرهنگیان نقشی مهم در رفع کمبود معلم دارد.

دانشگاه فرهنگیان در کشور بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دانشجو را جذب کرده که تربیت و آموزش این دانشجویان، معلمان ۳۰ سال آینده کشور را تامین می‌کند.

وی با تاکید بر آموزش به عنوان راس هرم توسعه کشور، یادآور شد: تزریق پول مشکل آموزش را رفع نمی‌کند، باید بعد از باورمندی، زیرساخت‌های آموزش مانند تربیت نیروی انسانی توانمند مورد توجه قرار بگیرد و احداث دانشگاه فرهنگیان نشان از باورمندی مقوله آموزش بود، اما برای استفاده از ظرفیت این دانشگاه همه باید کمک کنند.

احمدی بیان کرد: نیکوکار بدون برنامه حاضر به کمک نیست و بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان با خلاقیت یک شعار عملیاتی را در چشم‌انداز تعریف کرده که ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در ۳۱ استان اختصاص یابد.

کد خبر 395470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.