۷.۵ درصد مدیران روستایی استان زنان هستند

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان با بیان اینکه ۷.۵ درصد مدیران روستایی استان زنان هستند، گفت: از مجموع ۶۴۶ دهیار در استان اصفهان ۴۸ نفر آن ها زن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی رحمانی صبح امروز در نشست تخصصی نقش زنان روستا در توسعه پایدار با حضور بانوان شوراهای اسلامی روستاها و فرمانداری های استان اظهار کرد: دهیاری های استان از درجه یک تا شش درجه بندی شده اند که شاخص هایی همچون جمعیت، وسعت، درآمد و هدف گردشگری بودن برای آن ها به عنوان امتیاز درنظر گرفته شده است.

وی درخصوص روستاهایی که مجوز دهیاری می گیرند، افزود: روستاهایی می توانند دهیاری داشته باشند که حداقل از ۲۰ خانوار تشکیل شده باشند و با این تعریف در سطح استان یک هزار و ۴۰۵ روستا داریم که ۸۵۲ روستا دارای دهیاری هستند و ۶۴۶ دهیار اداره امور این روستاها را بر عهده دارند.

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان با بیان اینکه ۷.۵ درصد مدیران روستایی استان زنان هستند، تصریح کرد: از مجموع ۶۴۶ دهیار در استان اصفهان ۴۸ نفر آن ها زن هستند همچنین براساس آخرین آمار سرشماری در سال ۹۵ حدود ۱۲ درصدجمعیت استان مربوط به روستاییان است.

وی درخصوص بودجه های روستایی گفت: در سال ۹۷ حدود ۳۰۰ میلیارد بودجه از طریق ارزش افزوده به روستاهای استان تزریق شد که ۳۰ درصد درآمد ارزش افزوده به روستاها و ۷۰ درصد آن به شهرداری ها تعلق می گیرد با این تفاسیر در شش ماهه سال ۹۸ نسبت به شش ماهه سال ۹۷ افزایش بودجه ای ۱۰۲ درصدی داشته ایم. لازم به ذکر است که ۸۰ درصد افزایش بودجه دهیاری ها در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

رحمانی در خصوص تسهیلات اشتغال زایی روستایی اظهار کرد: حدود ۹۰ میلیارد تومان در سه سال اخیر از طریق بانک سینا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستاییان قرار گرفت که امسال هم سهم استان در این زمینه ۲۵ میلیارد تومان بوده است همچنین اعتبار درخواست شده امسال برای طرح های آماده اشتغال زایی در استان ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح " هر دهیاری یک گلخانه" افزود: در این زمینه تفاهمنامه ای با نظام مهندسی کشاورزی استان منعقد شده است که با تسهیلات ارزان قیمت پست بانک هر دهیاری می تواند درآمد پایداری برای روستا و دهیاری خود ایجاد کند همچنین تا به حال در ۵۲ بخش استان ۴۲ تعاونی دهیاری ایجاد شده است که چهار شرکت در زمینه های گردشگری، انفورماتیک و بازرگانی زیر نظر آن ها تشکیل شده است.

کد خبر 395446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.