میراث فرهنگی درخصوص مسجد جامع به مردم گزارش دهد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از اداره کل میراث فرهنگی انتظار می‌رود ماموریت خود مبنی بر حفظ و مرمت اثر ارزشمند جهانی مسجد جامع را در اسرع وقت در دستور کار قرار داده و گزارش اقدامات خود را به مردم و دلسوزان این شهر ارائه نمایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، شهروندان اصفهانی را میراث دار تاریخی دانست که فرهنگ، آداب و رسوم مردم آن در بناها و آثار بر جا مانده از سده های پیشین جلوه‌گری می‌کند و اظهار کرد: علی رغم این‌که بسیاری از بناهای تاریخی اصفهان ثبت ملی یا جهانی شده اند، حال و روز خوبی ندارند؛ از مسجد جامع اصفهان به عنوان بنایی که ارزش و اهمیت تاریخی آن بر کسی پوشیده نیست گرفته تا دیگر بناهایی که در خاموشی و گمنامی در حال تخریب هستند. 

وی با بیان اینکه تصاویر و گزارش های واصله از مسجد جامع اصفهان حکایت از لزوم پرداخت فوری و اقدام سریع در جلوگیری از تخریب ایوان‌ها و شبستان‌های آن دارد، افزود: از اداره کل میراث فرهنگی انتظار می‌رود ماموریت خود مبنی بر حفظ و مرمت این اثر ارزشمند جهانی را در اسرع وقت در دستور کار قرارداده و گزارشی از اقدامات انجام شده و در حال انجام خود را به مردم و دلسوزان این شهر ارائه نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر وظیفه شهرداری اصفهان در حفظ و بازسازی بناهای تاریخی که در مالکیت خود دارد، تصریح کرد: خانه جوان و موزه هنرهای معاصر از جمله این بناها هستند که مرمت و بازسازی آنها اولویت دارد.

بروکراسی اداری درخصوص جهان‌نما کاهش یابد

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری در اصفهان در چهارماهه نخست سال جاری نسبت به گذشته با رشد منفی روبه رو بوده، ادامه داد: یکی از دلایل این امر بروکراسی اداری است. لذا از شهردار محترم انتظار داریم با اقداماتی در راستای کاهش بروکراسی اداری به خصوص در رابطه با ارگ جهان‌نما امکان فعالیت سرمایه‌گذاران در اصفهان را بیش از پیش فراهم نمایند.

روشن خاطرنشان کرد: با وجود برخی اقدامات مثبت با گذشت بیش از دو سال همچنان موضوع هتل و بخش‌های دیگر ارگ جهان‌نما حل نشده است.

لزوم موضعگیری استاندار درخصوص تغییر مرز استان

وی اضافه کرد: این روزها شاهد هستیم عده ای با مطرح کردن بحث تغییر مرز استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و اقدام غیرقانونی در تغییر موانع سعی در اختلاف افکنی و سوءاستفاده دارند. 

عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: از کشاورزان عزیز در اقدام فوری ایشان باید تشکر کرد و از استاندار محترم اصفهان خواهشمندیم در اجرای مصوبات قانونی شورای عالی آب و اصلاح خطوط مرزی برای برگرداندن مناطق آبخیز استان و جلوگیری از اجرای طرح های جدید برداشت آب همتی مضاعف گمارند.

کد خبر 395436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.